Köpte mig en 245 för ett tag sen som är tänkt som bruksbil. Småfix finns alltid så tänkte jag kunde lägga upp en tråd här.
Någon som kan förklara om detta är någon typ av jubileumsbil? Tänkte köpa exakt likadan för ett tag sen och den var enligt säljaren en jubileumsbil. Träffade köparen på den bilen och även han påstod att det var en jubileum. Vore kul om någon kunde bekräfta detta!
Saker som ska göras. Blir säkert mer.
*Byta kupéfläkt.
*Byta kamrem (är inte bytt på 20 000mil)
*Laga centrallåset på höger framdörr, baklucka.
*Montera modern stereo i övre facket, sitter en originalstereo i undre facket nu.
*Byta till stora varvräknaren i instrumenthuset
*Montera 2 extramätare, klocka och yttertemp.
*Snowcaps, vindavvisare.
*Ny förarstol.
*Byta bakre skärmkanter (någon gång)...
*Eventuellt byta bakluckan om jag hittar någon rostfri i samma färg.
*Göra en ordentlig rekond av hela bilen.

Håller på som bäst med bilen nu då den snart ska in på besiktning. Skulle byta en bakfjäder då den ena gått av ett halvvarv. Upptäckte då att båda bärarmarna var av. Räknade med att få ca 15 2or om jag kört den till bes utan att göra något åt den

Det första jag gjorde när jag köpt bilen var att byta kamrem o spännare, luftfilter, stift och olja. Kamremmen var inte bytt på 20 000mil

Och sen hade kupéfläkten skurit ihop så bytte den (mycket jobb!). Dock har den nya börjat låta så måste byta igen..

Ny fjäder och fäste, målat och rostskyddat. Bromsen uppsmord och ny monteringssats (satt nya belägg på)

Bakre dämparn hade spruckit i en svets, när jag skulle hänga upp allt igen gick främre röret av, förbannat