Vilken kam har jag mest nytta av ?
-
- Inlägg: 26
- Blev medlem: 22 november 2011, 20:29
Vilken kam har jag mest nytta av ?
Bilen: volvo 244 glt med en b230e motor och fk kolvar (om det har betydelse)
Har V,VX3,T,M,A & just nu har jag i A kammen men som frågan var vilken kam ger mig bäst effekt
Har V,VX3,T,M,A & just nu har jag i A kammen men som frågan var vilken kam ger mig bäst effekt
-
- Inlägg: 440
- Blev medlem: 21 november 2011, 20:20
- Ort: Dorotea
Re: Vilken kam har jag mest nytta av ?
VX3 lär ju ge mest, och T sämst (eller kanske M, T ger ju bra bottenvrid på en vanlig motor, men värdelös sedan, M tycker jag är ungefär likadan). Så M och T åker ju på en gång, A är ju standardkam på din motor.
Amazon-66 | 144-70 | 145-69 | 242DL-75 | 244GL-79 | 745GL-88


-
- Inlägg: 223
- Blev medlem: 25 november 2011, 08:57
Re: Vilken kam har jag mest nytta av ?
Håller med Amarace.vx3 mest effekt varvvillig samt trevligare motor.T kam är faktiskt en ganska bra husvagnsdragar kam. M blomsterpinne dörrstopp eller liknande.Mvh Hans
-
- Donator
- Inlägg: 573
- Blev medlem: 4 december 2011, 11:28
- Ort: Finland
Re: Vilken kam har jag mest nytta av ?
absolutkung skrev:Bilen: volvo 244 glt med en b230e motor och fk kolvar (om det har betydelse)
varför fk kolvar?
gamla bilar rostar, men det gör ju nya också för den delen.
KlöverN #78
ända stressfläkten jag har är denna
KlöverN #78
ända stressfläkten jag har är denna

-
- Inlägg: 26
- Blev medlem: 22 november 2011, 20:29
Re: Vilken kam har jag mest nytta av ?
jo för experimenterade lite med turbo på den motorn och för att kunna ladda ordenligt så var fk var ett måste typ
-
- Inlägg: 26
- Blev medlem: 22 november 2011, 20:29
Re: Vilken kam har jag mest nytta av ?
har nu bytt till vx3
-
- Inlägg: 181
- Blev medlem: 14 december 2011, 16:42
Re: Vilken kam har jag mest nytta av ?
Hur tycker du att vx3 kammen tedde sig mot A-kammen?
Kör själv med K-kam i min b230f med lh2,2. Helt värdelöst imo och står imellan att slänga tillbaks orginalkammen eller byta till vx3 eller A.
från 0,85/milen med M-kammen till 0,98 med K-kam känns värt, absolut inte med den bottenvridsförlust som jag upplever..
Kör själv med K-kam i min b230f med lh2,2. Helt värdelöst imo och står imellan att slänga tillbaks orginalkammen eller byta till vx3 eller A.
från 0,85/milen med M-kammen till 0,98 med K-kam känns värt, absolut inte med den bottenvridsförlust som jag upplever..
-
- Inlägg: 59
- Blev medlem: 24 november 2011, 18:12
Re: Vilken kam har jag mest nytta av ?
Körde med A-kam i min b230f med turbo. Skapligt register och inte jättedyr i drift.PH_ skrev:Hur tycker du att vx3 kammen tedde sig mot A-kammen?
Kör själv med K-kam i min b230f med lh2,2. Helt värdelöst imo och står imellan att slänga tillbaks orginalkammen eller byta till vx3 eller A.
från 0,85/milen med M-kammen till 0,98 med K-kam känns värt, absolut inte med den bottenvridsförlust som jag upplever..
Sen bytte jag till k. Fick ett annat register med mer ketchup. Så på lägre varv gick den billigare och sen kom all effekt runt 3000.
Men på en sug kanske de är lite annorlunda

-
- Inlägg: 26
- Blev medlem: 22 november 2011, 20:29
Re: Vilken kam har jag mest nytta av ?
Min va ju en glt så A kammen var ju orginal i min men tyckte att det orkade mycke mer och var riktigt rapp när jag slängde i VX3 kammen! Dock så tycker jag personligen att den M kammen som sitter orginalt i dom flesta F moterer, kan användas till många roliga grejer så som t.ex slagträ vid brännboll eller ja varför inte en blomsterpinne, den borde dock förbjudas i moterer iaf! Så snälla skippa den och hitta en VX3 eller ev en A kam
// Lars

// Lars
