52mm mätare

Bil-el, instrument, larm, belysning m.m.
Jim

52mm mätare

Inlägg av Jim »

Undrar om nån vet nånstans man kan köpa 52mm mätare till 240. dock har jag lite krav! ska helst va vit tavla (eller så att man kan göra egna tavlor) sen ska de gå att byta till diodlampor så man får vit belysning och sen ska de finnas dieselvarvräknare.

Så nån som har nått tips?
Bild
Volvo 244 -84
Volvo 760 -82 GLE "Usa"
volvohansen

Re: 52mm mätare

Inlägg av volvohansen »

Biltema har med mindre at det skal være orginale så er der næsten kun at søge efter dem og du må forvente en høj pris, alt efter stand, men kik evt. på Tradera
mvh
volvohansen
www.123hjemmeside.dk/tommysgarage
Modspojken

Inlägg av Modspojken »

volvohansen skrev:Biltema har med mindre at det skal være orginale så er der næsten kun at søge efter dem og du må forvente en høj pris, alt efter stand, men kik evt. på Tradera
mvh
volvohansen
http://www.123hjemmeside.dk/tommysgarage
Korrekt. Tradera är mitt tips, även om mätarna kan vara en smula övervärderade där i mitt tycke.

Lycka till.
Vive la revolution pacifique!
Jim

Inlägg av Jim »

Funderade faktiskt på biltemas mätare, men då är frågan. går de att göra egna mätartavlor till dom? så dom inte har som vissa mätare nån specialtavla som har lysande siffror. för då borde de ju inte lysa nånting om man gör egna mätartavlor eller?
Bild
Volvo 244 -84
Volvo 760 -82 GLE "Usa"
kojwen

Inlägg av kojwen »

Det går att göra egna tavlor på biltemas mätare, har själv provat. Bara såga sig runt försiktigt så man delar mätaren i två, sen är det inga bekymmer!
Skriv svar