Styrväxelfunderingar

Växellåda, koppling, drivaxlar, fjädring, stötdämpare m.m
Tilly
Inlägg: 333
Blev medlem: 26 november 2011, 17:13
Ort: Kungälv

Styrväxelfunderingar

Inlägg av Tilly »

Jag blev tvungen att byta styrstag på min bil tidigare i höstas och detta vållade vissa funderingar. Jag är väl medveten om att det finns flera olika typer av styrväxlar och jag vet också att jag har CAM-växeln för servo. Köpte styrstag och damasker för denna uppsättning men de grejerna var inte likadana som det som satt på bilen. Det visade sig att styrstag och och damasker var för ZF. Jag fick bytt det jag köpt och satte dit delarna utan problem och lät göra en hjulinställning.

Det verkar ju med andra ord inte spela någon roll vilka styrstag och damasker man har sålänge styrstagen och damaskerna är av samma typ för båda passar mot styrväxlen. Finns det någon nackdel med att ha det som jag har det (mer än att det blir ännu mer förvirrande när man skall köpa delar)?

Detta är väl en CAM? Rostfläck (järn) och ovalt lock.
Bild
Bild

Styrstag och damasker för ZF
Bild
Bild
244 DL -78 | 244 GL -87 | 740 GL -86
Bild