Här kan du lägga upp bilder på ditt projekt. ( Endast bilar )
Projekt gällande annat än bilar hänvisas till Offtopic
Project cars.
240_kalle
Donator
Inlägg: 573 Blev medlem: 4 december 2011, 11:28
Ort: Finland
Inlägg
av 240_kalle » 5 maj 2013, 15:31
Umdrar vad jag kan ha i komp. 405an är planad 1,8mm men uppputsad i förbränningsrummen.
Är ju lite annan kolvtopp på B19 och B200
B200
B19
gamla bilar rostar, men det gör ju nya också för den delen.
KlöverN #78
ända stressfläkten jag har är denna
240_kalle
Donator
Inlägg: 573 Blev medlem: 4 december 2011, 11:28
Ort: Finland
Inlägg
av 240_kalle » 8 juli 2013, 21:35
Har åkt nästan 2000km med den nu på 6 veckor som den varit försäkrad och "laglig" att köra med.
Kommer att bli tvungen att byta bussningar i bakvagnen då mitt lätta svänghjul inte riktigt vill hålla vridmoment i tomgångskörning i 1an.
gamla bilar rostar, men det gör ju nya också för den delen.
KlöverN #78
ända stressfläkten jag har är denna
240_kalle
Donator
Inlägg: 573 Blev medlem: 4 december 2011, 11:28
Ort: Finland
Inlägg
av 240_kalle » 21 juli 2013, 09:39
Gjort nya rekord. 190kmh på 4an(M45) och 120kmh i 2an.
gamla bilar rostar, men det gör ju nya också för den delen.
KlöverN #78
ända stressfläkten jag har är denna
240_kalle
Donator
Inlägg: 573 Blev medlem: 4 december 2011, 11:28
Ort: Finland
Inlägg
av 240_kalle » 28 juli 2013, 13:29
Inte så bra att råka ut för sånt här när man skall till jobbet.
gamla bilar rostar, men det gör ju nya också för den delen.
KlöverN #78
ända stressfläkten jag har är denna
Djo
Inlägg: 884 Blev medlem: 23 november 2011, 17:03
Inlägg
av Djo » 5 augusti 2013, 15:08
Ajfan dags för lite starkare kardan med andra ord.
Nu är det slut på 240 tiden, Bilen såldes 2017-04-30 till en Volvo tokig värmlänning.
240_kalle
Donator
Inlägg: 573 Blev medlem: 4 december 2011, 11:28
Ort: Finland
Inlägg
av 240_kalle » 5 augusti 2013, 18:50
Njaaa. Det var lite tidsbrist här i fredags då jag fick reda på att de var träff på Botniaring i Jurva här i Finland i lördags, så då skaffades den klena varianten. Har då inte tagit några rivare med den ännu. Den gick nog av för att korset kärvade.
Detta är på gång nu som bäst.
gamla bilar rostar, men det gör ju nya också för den delen.
KlöverN #78
ända stressfläkten jag har är denna
Djo
Inlägg: 884 Blev medlem: 23 november 2011, 17:03
Inlägg
av Djo » 7 augusti 2013, 10:40
Okej på så vis.
Ja den där front läppen blir ju snyggt det
Nu är det slut på 240 tiden, Bilen såldes 2017-04-30 till en Volvo tokig värmlänning.
240_kalle
Donator
Inlägg: 573 Blev medlem: 4 december 2011, 11:28
Ort: Finland
Inlägg
av 240_kalle » 15 augusti 2013, 16:39
Skaffat en serie hjul till bilen. Får vara under brukisen tills jag får hem spacers.
Är bara 17" så det är kopior. Har dock en serie 18" av de äkta på renovering.
gamla bilar rostar, men det gör ju nya också för den delen.
KlöverN #78
ända stressfläkten jag har är denna
240_kalle
Donator
Inlägg: 573 Blev medlem: 4 december 2011, 11:28
Ort: Finland
Inlägg
av 240_kalle » 18 augusti 2013, 18:58
Kortade av bränslenålen "lite" för mycket. Det blev som ett varvstopp på 4000 rpm och fick man den att dra till 5000 så tvärdog den efteråt. Bränslenålen blev så kort att den kom ur munstycket.
Nåja. Nu är det åtgärdat med en annan kolv med ny orörd nål i och kortad fjäder ovanför kolven. Det resulterade i nästan bättre resultat en ca 5mm kortad nål.
gamla bilar rostar, men det gör ju nya också för den delen.
KlöverN #78
ända stressfläkten jag har är denna
240_kalle
Donator
Inlägg: 573 Blev medlem: 4 december 2011, 11:28
Ort: Finland
Inlägg
av 240_kalle » 20 augusti 2013, 21:08
För de som inte sett eller vet hur man monterar dubbla krängningshämmare så har jag bilder.
(notera gummit på stänklappen)
Senast redigerad av
240_kalle den 21 augusti 2013, 16:33, redigerad totalt 1 gånger.
gamla bilar rostar, men det gör ju nya också för den delen.
KlöverN #78
ända stressfläkten jag har är denna
PH_
Inlägg: 181 Blev medlem: 14 december 2011, 16:42
Inlägg
av PH_ » 20 augusti 2013, 22:14
Hur upplever du bilen med dubbla krängare mot innan?
240_kalle
Donator
Inlägg: 573 Blev medlem: 4 december 2011, 11:28
Ort: Finland
Inlägg
av 240_kalle » 21 augusti 2013, 16:32
Lite mer som en modernare bil, inte som en 30 år gammal krängförti.
Den blev ju lite mer sladdbenägen bak, bara jag skulle ha sänkningsfjädrar på den så skulle den vara rätt bra lagom baktill.
gamla bilar rostar, men det gör ju nya också för den delen.
KlöverN #78
ända stressfläkten jag har är denna
240_kalle
Donator
Inlägg: 573 Blev medlem: 4 december 2011, 11:28
Ort: Finland
Inlägg
av 240_kalle » 30 augusti 2013, 21:08
Hade in bilen en liten stund efter jobbet idag.
Lite mera inpassning och kapning han jag med.
Blev ju tvungen att värma och bocka om plasten för att få en ny skärmkant.
Allt för denna gång.
gamla bilar rostar, men det gör ju nya också för den delen.
KlöverN #78
ända stressfläkten jag har är denna
240_kalle
Donator
Inlägg: 573 Blev medlem: 4 december 2011, 11:28
Ort: Finland
Inlägg
av 240_kalle » 4 september 2013, 17:49
En sån här väntade på mig vid posten idag.
gamla bilar rostar, men det gör ju nya också för den delen.
KlöverN #78
ända stressfläkten jag har är denna
Götesson
Inlägg: 309 Blev medlem: 22 november 2011, 13:00
Ort: Jönköping (Ryd)
Inlägg
av Götesson » 4 september 2013, 21:48
Vad är det för roligt?
By My Xperia
// Benjamin Filip Götesson
240_kalle
Donator
Inlägg: 573 Blev medlem: 4 december 2011, 11:28
Ort: Finland
Inlägg
av 240_kalle » 5 september 2013, 09:25
Gasspjäll till Suzuki GSX-R 1000
240_kalle
Donator
Inlägg: 573 Blev medlem: 4 december 2011, 11:28
Ort: Finland
Inlägg
av 240_kalle » 13 september 2013, 15:58
Framspoilern spacklad, primad och satt filler på samt slipat. Imorgon tror jag den får sig några duttar med färg på sig.
gamla bilar rostar, men det gör ju nya också för den delen.
KlöverN #78
ända stressfläkten jag har är denna
240_kalle
Donator
Inlägg: 573 Blev medlem: 4 december 2011, 11:28
Ort: Finland
Inlägg
av 240_kalle » 30 september 2013, 20:34
Resultatet.
gamla bilar rostar, men det gör ju nya också för den delen.
KlöverN #78
ända stressfläkten jag har är denna
Götesson
Inlägg: 309 Blev medlem: 22 november 2011, 13:00
Ort: Jönköping (Ryd)
Inlägg
av Götesson » 4 oktober 2013, 08:57
De blev ju fint de där
By My Xperia
// Benjamin Filip Götesson
D.E
Inlägg: 139 Blev medlem: 3 december 2011, 12:50
Ort: Mora
Inlägg
av D.E » 4 oktober 2013, 10:46
240_kalle skrev: Lite mer som en modernare bil, inte som en 30 år gammal krängförti.
Den blev ju lite mer sladdbenägen bak, bara jag skulle ha sänkningsfjädrar på den så skulle den vara rätt bra lagom baktill.
Blir den inte väldigt "enhjulig" med dubbla krängare bak och trimmad motor? Det tycker jag 240 brukar vara redan med enkel krängningshämmare och B19A.
'76 245L Turbo
'83 242DL