Sida 6 av 7
Re: B200 sugtrim "klöver"
Postat: 5 maj 2013, 15:31
av 240_kalle
Umdrar vad jag kan ha i komp. 405an är planad 1,8mm men uppputsad i förbränningsrummen.
Är ju lite annan kolvtopp på B19 och B200
B200
B19

Re: B200 sugtrim "klöver"
Postat: 8 juli 2013, 21:35
av 240_kalle
Har åkt nästan 2000km med den nu på 6 veckor som den varit försäkrad och "laglig" att köra med.
Kommer att bli tvungen att byta bussningar i bakvagnen då mitt lätta svänghjul inte riktigt vill hålla vridmoment i tomgångskörning i 1an.
Re: B200 sugtrim. Nytt rekord!
Postat: 21 juli 2013, 09:39
av 240_kalle
Gjort nya rekord. 190kmh på 4an(M45) och 120kmh i 2an.

Re: B200 sugtrim. Nytt rekord!
Postat: 28 juli 2013, 13:29
av 240_kalle
Inte så bra att råka ut för sånt här när man skall till jobbet.
Re: B200 sugtrim. Lite trasig.
Postat: 5 augusti 2013, 15:08
av Djo
Ajfan dags för lite starkare kardan med andra ord.
Re: B200 sugtrim. Lite trasig.
Postat: 5 augusti 2013, 18:50
av 240_kalle
Njaaa. Det var lite tidsbrist här i fredags då jag fick reda på att de var träff på Botniaring i Jurva här i Finland i lördags, så då skaffades den klena varianten. Har då inte tagit några rivare med den ännu. Den gick nog av för att korset kärvade.
Detta är på gång nu som bäst.
Re: Klövern. Lite uppfreschning.
Postat: 7 augusti 2013, 10:40
av Djo
Okej på så vis.
Ja den där front läppen blir ju snyggt det

Re: Klövern. Lite uppfräschning.
Postat: 15 augusti 2013, 16:39
av 240_kalle
Skaffat en serie hjul till bilen. Får vara under brukisen tills jag får hem spacers.
Är bara 17" så det är kopior. Har dock en serie 18" av de äkta på renovering.
Re: Klövern. Lite uppfräschning.
Postat: 18 augusti 2013, 18:58
av 240_kalle
Kortade av bränslenålen "lite" för mycket. Det blev som ett varvstopp på 4000 rpm och fick man den att dra till 5000 så tvärdog den efteråt. Bränslenålen blev så kort att den kom ur munstycket.
Nåja. Nu är det åtgärdat med en annan kolv med ny orörd nål i och kortad fjäder ovanför kolven. Det resulterade i nästan bättre resultat en ca 5mm kortad nål.
Re: Klövern. Lite uppfräschning.
Postat: 20 augusti 2013, 21:08
av 240_kalle
För de som inte sett eller vet hur man monterar dubbla krängningshämmare så har jag bilder.

(notera gummit på stänklappen)

Re: Klövern. Lite uppfräschning.
Postat: 20 augusti 2013, 22:14
av PH_
Hur upplever du bilen med dubbla krängare mot innan?
Re: Klövern. Lite uppfräschning.
Postat: 21 augusti 2013, 16:32
av 240_kalle
Lite mer som en modernare bil, inte som en 30 år gammal krängförti.
Den blev ju lite mer sladdbenägen bak, bara jag skulle ha sänkningsfjädrar på den så skulle den vara rätt bra lagom baktill.
Re: Klövern. Lite uppfräschning.
Postat: 30 augusti 2013, 21:08
av 240_kalle
Hade in bilen en liten stund efter jobbet idag.
Lite mera inpassning och kapning han jag med.
Blev ju tvungen att värma och bocka om plasten för att få en ny skärmkant.
Allt för denna gång.
Re: Klövern. V70 framspoiler.
Postat: 4 september 2013, 17:49
av 240_kalle
En sån här väntade på mig vid posten idag.

Re: Klövern. V70 framspoiler.
Postat: 4 september 2013, 21:48
av Götesson
Vad är det för roligt?
By My Xperia
Re: Klövern. V70 framspoiler.
Postat: 5 september 2013, 09:25
av 240_kalle
Gasspjäll till Suzuki GSX-R 1000
Re: Klövern. V70 framspoiler.
Postat: 13 september 2013, 15:58
av 240_kalle
Framspoilern spacklad, primad och satt filler på samt slipat. Imorgon tror jag den får sig några duttar med färg på sig.
Re: Klövern. V70 framspoiler.
Postat: 30 september 2013, 20:34
av 240_kalle
Resultatet.

Re: Klövern. V70 framspoiler.
Postat: 4 oktober 2013, 08:57
av Götesson
De blev ju fint de där
By My Xperia
Re: Klövern. Lite uppfräschning.
Postat: 4 oktober 2013, 10:46
av D.E
240_kalle skrev:Lite mer som en modernare bil, inte som en 30 år gammal krängförti.
Den blev ju lite mer sladdbenägen bak, bara jag skulle ha sänkningsfjädrar på den så skulle den vara rätt bra lagom baktill.
Blir den inte väldigt "enhjulig" med dubbla krängare bak och trimmad motor? Det tycker jag 240 brukar vara redan med enkel krängningshämmare och B19A.
