
K- motorn lär vara mycket lämplig att etanolkonvertera pga dess högre komp.
Håller med om att det är helt otroligt att den gick igenom besiktningen!Packo skrev:Bil är införskaffad.
En rostig 240 87a med B230k och m45
25000 mil på mätaren .
Köptes i fredags och idag är motorn på plats och rosten lagad.
Återkommer med lite bilder ikväll
Här är en kort film på skönheten![]()
https://www.youtube.com/watch?v=sp-OfCJxvYg
K-motor har inte högre komp än vilken annan b230 .Errim skrev:Snabba bud! Jag är imponerad av ditt arbete med både bil o motor. Gärna fler bilder o filmer![]()
K- motorn lär vara mycket lämplig att etanolkonvertera pga dess högre komp.
Vill inte vara oartig, men jag får nästan skriva en roman för att förklara vilket jag orkar inte.Tilly skrev: Sedan är jag inte riktigt med på vad det var som gjorde att det fungerade bra med B230:n men inte med B21:an men det var kanske en annan konstruktionslösning från din sida snarare än att det var problem med att bygga på själva B21:an?