En tur på skroten

Här pratar vi om allt mellan himmel och jord.
Lazze S

Re: En tur på skroten

Inlägg av Lazze S »

Om nån letar fronter till bl.a Sony , Pioneer m.fl så kommer det att finnas såna i kassan hos Returbilen i Kungsåra från tisdag. Finns massor med stereos ute på gården för 100.-/st, men tyvärr plockar folk gärna fronterna som är lösa. Ring inte och fråga utan kolla på plats. Kommer från polisens utrensning som jag köpt på mej. Radde bestämmer priset eller om ni hittar en stereo utan front 100.-
Lazze S

Inlägg av Lazze S »

Blev en snabbtur idag då dom skulle stänga om 2 timmar. Kom in gott om 850. 3 strax innan jag skulle åka och det finns lite småplock i dom jag tog. I en bil plockade jag ur en konstig stereo. Väl hemma upptäckte jag att det var nån JVC Equlalizer. Alla utgångar var i RCA-kontakter. Brorsan hittade en 745 90 på högen med helt nya bakfjädrar, så dom ryckte vi. En kille stod och slog sönder datorer, och några av servrarna var delvis nerplockade. Mängder av minnen i okända typer, från 256Mb till 1Gb. En inte helt bortkastad dag mao.
Lazze S

Inlägg av Lazze S »

Blev en tur i tisdags då jag skulle läggas in på onsdag. Hittade bl.a en nyare stol i svart skinn som ska bli kontorsstol. En på forumet kom dit och hälsade på.
Lazze S

Inlägg av Lazze S »

Blev en snabbtur på 2 timmar i går då jag ändå passerade Västerås. Köpte 2 originalstereos till nyare V70 men någon elaking hade snott alla lösa rattar på båda, vad dom nu ska med dom till ?
GMS

Inlägg av GMS »

Elhissar fram med kablage och knappar samt kabelhärva till ac och lite panel, 100kr.
Tror jag har hittat ett nytt favoritställe :lol:
lillBoije

Inlägg av lillBoije »

Vad i landet är ni och kikar in skrotar :)? Här i Sthlm verkar det inte finnas några roliga längre att kika in..

/ Johan
Lazze S

Inlägg av Lazze S »

Åker till Västerås då bilarna finns utlagda på nätet under www.returbilen.se och sen Kungsåra. Bra priser men det godaste går fort. Har typ 9 mil enkel resa. En 940 Turbo var redan rensad maskinellt, men om nån är ute efter en M46 så hade dom slängt den brevid bilen.
Hittade en skum Blaupunktstereo jag aldrig sett. Stod USB på framsidan. På baksidan satt en USB-microkontakt om man nu skulle ha nån adapterkabel till den. Såg även ut att sitta uttad för ett SD-kort bakom den motordrivna panelen. Fick den för 100.-
En massa utlänningar var där och plockade motorer på löpande band.
Kolla datumet när bilarna kom in innan ni åker dit för dom kan inte svara på hur bilen är rensad efter en viss tid. Alltid självplock som gäller, inget skickas eller skruvas av av personalen.
Lazze S

Inlägg av Lazze S »

www.returbilen.se öppnar snart en ny anläggning i landet. Hoppas den kommer mer uppåt då dom flesta samlats nere kring Malmö. Har blivit VIP-kund hos dom. Ett av dom få nöjen jag har kvar efter cancern.
Tobbe

Inlägg av Tobbe »

Lazze S skrev:http://www.returbilen.se öppnar snart en ny anläggning i landet. Hoppas den kommer mer uppåt då dom flesta samlats nere kring Malmö. Har blivit VIP-kund hos dom. Ett av dom få nöjen jag har kvar efter cancern.
Jag såg att dom skulle ändra prislistan första Maj också, hoppas dom inte höjer allt för mycket.
Lazze S

Inlägg av Lazze S »

Tobbe skrev:
Lazze S skrev:http://www.returbilen.se öppnar snart en ny anläggning i landet. Hoppas den kommer mer uppåt då dom flesta samlats nere kring Malmö. Har blivit VIP-kund hos dom. Ett av dom få nöjen jag har kvar efter cancern.
Jag såg att dom skulle ändra prislistan första Maj också, hoppas dom inte höjer allt för mycket.
Jag hoppas mer att den ligger lite närmare. Hellre lite dyrare delar än dyr bensin.
Tobbe

Inlägg av Tobbe »

Lazze S skrev:
Tobbe skrev:
Jag hoppas mer att den ligger lite närmare. Hellre lite dyrare delar än dyr bensin.
Jo, sant sant. Man kan ju alltid hoppas att dom sänker priserna och att det blir en ny anläggning nära dig. :)
Lazze S

Inlägg av Lazze S »

Min närmaste är Kungsåra i Västerås. 9 mil enkel resa + McD i Strängnäs på hemvägen.
Lazze S

Inlägg av Lazze S »

Fick tag på ett nästan nytt avgassystem till min 940 Turbo. Nya prislistan ute 2a maj. Nya stället håler på att trimmas in. Många av er lär gilla det då det ligger ungefär i Mellansverige. Mer detaljerat kommer. Glömde hälften av det jag skulle ha, sen blev det race till sjukan där jag sitter inlåst just nu. Har dock viktigare för mej, så i morron blir det helröntgen av alla ådror i knoppen på HS.
Lazze S

Inlägg av Lazze S »

Har nya prislistan framför mej. Den markanta skillnaden jag sett var att stero med CD gått upp till det dubbla. Ska nog bara köpa på mej originalstereos hädanefter då det börjar bli en nätt samling. Om nån vill fråga om nåt pris så hör av er. Vet inte om när den släpps på nätet men fanns på plats. Den nya anläggningen kommer att ligga typ mitt i Sverige.
Lazze S

Inlägg av Lazze S »

Returbilens nya filial kommer att ligga i Örebro. Se hemsidan.
Amarace

Inlägg av Amarace »

hehe, är Örebro mitt i Sverige? :) Mitt i Sverige tycker jag runt Sveg är, alltså typ 40 mil norr om Örebro. Så örebro är ju typ mitt i södra delen av Sverige, men Sverige är ju liiite längre än så :)

(nu blev det äldigt offtopic, men jag hade ju hoppats på lite högre upp än Örebro när du sa mitten av Sverige)
Amazon-66 | 144-70 | 145-69 | 242DL-75 | 244GL-79 | 745GL-88
Bild
Användarens profilbild
Posse
Donator
Donator

Inlägg av Posse »

Amarace skrev:hehe, är Örebro mitt i Sverige? :) Mitt i Sverige tycker jag runt Sveg är, alltså typ 40 mil norr om Örebro. Så örebro är ju typ mitt i södra delen av Sverige, men Sverige är ju liiite längre än så :)

(nu blev det äldigt offtopic, men jag hade ju hoppats på lite högre upp än Örebro när du sa mitten av Sverige)
:) Så här ligger det visst till:

"Sveriges demografiska mittpunkt ligger i Hjortkvarn i Hallsbergs kommun i Örebro län."

(Enligt http://sv.wikipedia.org/wiki/Befolkningstyngdpunkt )
Mitt renoveringsobjekt: Volvo 245GLT, 1981, B23E
Amarace

Inlägg av Amarace »

Posse skrev:
Amarace skrev:hehe, är Örebro mitt i Sverige? :) Mitt i Sverige tycker jag runt Sveg är, alltså typ 40 mil norr om Örebro. Så örebro är ju typ mitt i södra delen av Sverige, men Sverige är ju liiite längre än så :)

:) Så här ligger det visst till:

"Sveriges demografiska mittpunkt ligger i Hjortkvarn i Hallsbergs kommun i Örebro län."

(Enligt http://sv.wikipedia.org/wiki/Befolkningstyngdpunkt )

Är en viss skillnad på Demografisk mittpunkt och att något ligger i Mitten av sverige.
Amazon-66 | 144-70 | 145-69 | 242DL-75 | 244GL-79 | 745GL-88
Bild
Volvo245GLT
Donator
Donator
Kontakt:

Inlägg av Volvo245GLT »

Örebro... :x Synd! Har ganska exakt 30 mil dit.
Hade hoppats på någonstans här i Hälsingland, kanske Bollnäs eller Hudiksvall. Annars så ligger väl Sundsvall ganska så mitt i Sverige om man kollar på kartan?
Om nu inte "mitten av Sverige" syftade på bredden iofs för då stämmer ju Örebro ganska bra. ;)
245 GL -90 "OFE" | 245 DL -77 "FAZ" | 244 GLE -89 "EDM" | V90 -98 "PBG"
samt KABE'n och en hel del 2/7/900-bilar på tillfälligt besök!
Lazze S

Inlägg av Lazze S »

Var lite hysch pysch om var det skulle vara, bara mitt i Sverige. Men nu har man själv gått ut med att det blev i Örebro. Minst dubbelt så långt som till Västerås för min del. Fast nu är det nog lite magert med skrotresor närmaste tiden för min del.
Sorry.
Skriv svar