Sida 2 av 3

Re: volvo 240 gl/t

Postat: 14 januari 2012, 10:27
av fjun
kör med orginal m47 låda 6 puckad sinter och förstärkt tryckplata

Re: volvo 240 gl/t

Postat: 16 januari 2012, 16:29
av Ase
fjun skrev:kör med orginal m47 låda 6 puckad sinter och förstärkt tryckplata

Ok, har du rasat någon låda ännu :D Eller verkar m47 hålla?

Re: volvo 240 gl/t

Postat: 16 januari 2012, 16:57
av fjun
Ase skrev:
fjun skrev:kör med orginal m47 låda 6 puckad sinter och förstärkt tryckplata

Ok, har du rasat någon låda ännu :D Eller verkar m47 hålla?
har kört 2 sesonger med denna låda på race den håller

Re: volvo 240 gl/t

Postat: 16 januari 2012, 22:31
av Ase
Gött :D

Vilken olja har du i din låda, jag blev rekomenderad 10w-40 halvsyntet motorolja :roll:

Re: volvo 240 gl/t

Postat: 17 januari 2012, 13:50
av fjun
kör standard växelådsolja

Re: volvo 240 gl/t

Postat: 26 februari 2012, 08:18
av fjun
då har man månterat orginal turbo mätare så nu vart konsolen komplett
Bild

Re: volvo 240 gl/t

Postat: 26 mars 2012, 11:47
av fjun
då har bilen fått på sommar kläder plåtfälgar med sobbringar och dimljus
Bild
Bild
Bild

Re: volvo 240 gl/t

Postat: 4 maj 2012, 12:04
av fjun
då börjar nya sesongen med lite tävlingar. första går av stapeln på lördag den 5 maj sen så ska bilen bromsas den 19 maj ska bli kul att se hur mycket effekt det finns i den gamla B230ín

Re: volvo 240 gl/t

Postat: 6 maj 2012, 22:08
av Ase
fjun skrev:då börjar nya sesongen med lite tävlingar. första går av stapeln på lördag den 5 maj sen så ska bilen bromsas den 19 maj ska bli kul att se hur mycket effekt det finns i den gamla B230ín
Spännande, lycka till med bromsningen :)

Återkom gärna med resultat, hoppas den levererar :D

Re: volvo 240 gl/t

Postat: 21 maj 2012, 22:22
av fjun
då va bilen bromsad den gav 231 whp vid 1,4 bar inte dåligt med endas volvo grejer

Re: volvo 240 gl/t

Postat: 22 maj 2012, 20:36
av Ase
fjun skrev:då va bilen bromsad den gav 231 whp vid 1,4 bar inte dåligt med endas volvo grejer
Trevligt :D riktigt bra! Hur mycket nm gav den och vid vilket vartal hade du max effekt?

Kör du med 3" lmm 012 eller har du byggt om huset?

Btw, vilken kam blev ersättaren till a-kammen?

Ursäkta alla frågor... Gillar verkligen sådana här projekt, håller på med ett liknande :D

Re: volvo 240 gl/t

Postat: 22 maj 2012, 22:25
av fjun
Ase skrev:
fjun skrev:då va bilen bromsad den gav 231 whp vid 1,4 bar inte dåligt med endas volvo grejer
Trevligt :D riktigt bra! Hur mycket nm gav den och vid vilket vartal hade du max effekt?

Kör du med 3" lmm 012 eller har du byggt om huset?

Btw, vilken kam blev ersättaren till a-kammen?

Ursäkta alla frågor... Gillar verkligen sådana här projekt, håller på med ett liknande :D

max effekten va vid 4890 varv med ett vrid på 471 Nm
kör med en 3"lmm ombyggd 016 gröna 962 spridare samt vx3 kam och 4bar soppatryck

Re: volvo 240 gl/t

Postat: 24 maj 2012, 12:21
av fjun
då har man reggat bilen med motorn gick igenom med blankt papper
fick bara den trevliga betäckningen t31a motor utbytt så nu kan man stoppa i lite vad man vill iden kanon



Färg:GRÅ
Fabrikat:VOLVO 244-883 GL
Fordonsslag:PB
Tillägginformation
Informationen nedan redovisas obehandlad från vägtrafikregistret. Om det är tomt innebär det att det inte finns någon tilläggsinformation om fordonet.

T31A MOTORN UTBYTT

Re: volvo 240 gl/t

Postat: 24 maj 2012, 18:39
av Ase
Grattis, tack för infon :D

Re: volvo 240 gl/t

Postat: 29 maj 2012, 09:33
av fjun
då har man skaffat sig en ny motor till 240in skulle igentligen bara ha topen men fick hela bilen på köpet så nu blir det till att bygga mig en b230 med 16v top. så nu är vinter räddad

Bild

Re: volvo 240 gl/t

Postat: 16 september 2012, 08:09
av fjun
har man fått tag i lite fler orginal tillbehör till bilen
Bild

Re: volvo 240 gl/t

Postat: 4 januari 2013, 20:01
av fjun
här kommer lite bilder på nya motorn jag bygger till 240´in
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Re: volvo 240 gl/t

Postat: 5 januari 2013, 12:07
av Djo
Ser bra ut det här :) är det svårt sätta 16v topp på 8v motorn igentligen?

Re: volvo 240 gl/t

Postat: 5 januari 2013, 13:45
av fjun
nej det man behöver är att korta fördelaren om man inte vill ha den i toppen
spänrulle fron golf mk1/2 diesel kamrem från opel combo diesel 82-90 å stoppa i kolvarna från b234 motorn med ventilutag
annars är det samma saker

Re: volvo 240 gl/t

Postat: 5 januari 2013, 15:45
av Djo
fjun skrev:nej det man behöver är att korta fördelaren om man inte vill ha den i toppen
spänrulle fron golf mk1/2 diesel kamrem från opel combo diesel 82-90 å stoppa i kolvarna från b234 motorn med ventilutag
annars är det samma saker
okej lätt ju inte så himlans svårt men hur kortar man en fördelare?