Ja har hunnit lite längre i alla fall men har en tendens å komma saker i mellan mig å arbetet på bilen för jämnan

Är de inte att nuvarande bruks bil behöver underhåll eller rycka ut å bärga morbrödrar till skogs så kan man ge sig fan på de regna vilket är lite jobbilg då garaget jag har för tillfället inte tillåter mig att stå under tak för alla moment
Sen att man jobba styvt en heltid varje vecka på em gör ju att man inte hinner de man vill riktigt på veckan.
Men men bättre sent än alldrig tycker ju inte jag hunnit så mycke på bilen men ser ju på korten de har hänt en del. Men nog med text å mera bilder åt folket.
Tar vid där bilderna sluta sist.

Ja reservhjulsbaljan klar.

Gjort vid den lilla rosthålet som var på förarsidan med.

Bytte även en bit av insidan av reservhjulsbaljan där.

Sen rosten i trösklarna de lilla hål rosten som är där lika på andra sidan men har glömt å fota de.

Men knöla till en lite plåt så de vart tätt å fint

Kollar passformen med ser ju inte så tokigt ut
Å med de var all svetsning avklarad (BE)
Å dags å börja med slipningen å spacklingen av Hjalmar.

Ja där står han med sin äckliga gröna färg (som visade sig nästan omöjlig å slipa då den inte verkar vara riktigt härdad/skit kvalitet)

Så bara å slipa bort skiten å blästrat alla små stenskott som bleve något större sedan dom blåst sprutspackel över dom utan å slipa rent/blästra (N)

Ca primer å lite spackelå betydligt rakare än innan.

Här om man kikar på fraskärmen ser man ju att de är lite spacklar i nederkanten.

Några drag med långrakan var de bara å fortsätta spacklandet å arbetet med långrakan å efter de såg de ut såhär.

Taket vet i helvete vad dom gjort med med inte nog med färgen som efter jag hade lagt ner en halvdag för å slipa bort färgen på halva så tröttna jag blev thinner å spackelspade å en kvart senare var andra halvan rent, men såg ju ut som dom hade använt de som dansbana tack å lov för långrakan än en gång

Kittat om karossskarvarna nu ikväll.

Även inne i bagaget.

Som den såg ut ikväll när jag gav upp är å matta ner dörgångar nu på förarsidan sen lägger jag Ca primer vått i vått med slipgrund å går över alla släta ytor med långrakan å 240 sedan 320 papper sen får vi se hu mycke grund som är kvar om de blir ett lager slipgrund till å slipa med finare eller om de går föra direkt på den ska då bli rakt
Allt för denna gång hoppas på å kunna grunda nu i vecka/helgen.