Sida 2 av 4
Re: Volvo PV544 1965
Postat: 21 juni 2012, 15:39
av Cpt Tuttle
Ingen idé ha några speglar alls om man inget ser i dem...
Då kan man ju lika gärna dra dit en bullens korvburk med självborrande plåtskruv då den fyller samma funktion.
Re: Volvo PV544 1965
Postat: 21 juni 2012, 18:01
av Cpt Tuttle

Test 3, speglar från Opel Rekord 1968.
+
Även om de inte har den där 100%iga brutalfaktorn så är det ändå en mycket stilren och snygg spegel.
Man ser ganska hyggligt i dem.
-
Njäää, inget egentligen, lite risiga glas men de borde man väl kunna skära till nya?
Blir nog dessa.
Re: Volvo PV544 1965
Postat: 22 juni 2012, 18:42
av Djo
Såg snygga ut dom där
haha njo men bullens korvs burken är inte lika snygg och blank

Re: Volvo PV544 1965
Postat: 22 juni 2012, 21:39
av Amarace
Tycker Opelspeglarna ser helt ok ut faktiskt.
Roligt att se hur långt du kommit nu

Ser bra ut.
Re: Volvo PV544 1965
Postat: 23 juni 2012, 12:38
av Cpt Tuttle
Jo, de ser liksom ganska gamla ut för att vara från en så "modern" (fan så fel det där lät!

) bil som 1968 så...de passar.
Re: Volvo PV544 1965
Postat: 24 juni 2012, 23:02
av Cpt Tuttle
Re: Volvo PV544 1965
Postat: 25 juni 2012, 13:52
av Djo
ser bra ut det här och det är ju bra du lättade vänster dörren kompenserar det för vikten av föraren lite iallafal.
men ja spökena verkar va ena rediga lustigkurrar dom.

Re: Volvo PV544 1965
Postat: 30 juni 2012, 09:10
av Cpt Tuttle

Lackad bakskärm.

Lackad front. Nu skall ju det mesta av den lackas gul hur som helst, så hur resultatet blev må väl nästan kvitta....

Förvisso kvar att svetsa listhål och sänka in antenner i den här skärmen men....drog på lite grund när jag ändå var igång och den verkar bra mycket slätare än jag trott.
Får hoppas Mercedesen sköter sig så jag får tid skruva PV bara, men det verkar som att bromsservot håller på att ge upp på den....Suck.

Varför kan inte vuxna, förnuftiga vardagsbilar bara fungera, det är ju inget kul skruva i dem ju!

Re: Volvo PV544 1965
Postat: 1 juli 2012, 23:35
av Cpt Tuttle

Ser ju lite mer färdigt ut nu - utan att vara det...

Ser ut att gå nära men det klarar sig nog precis, eventuellt med lite justering av skärmkant - som det ska vara då m.a.o.

Lite fläskigare än original i vart fall...

Dit med däck med smal vit rand så blir det bra, fabriksnya navkapslar har jag redan.

Sexy ass....

Undrar var det ser snyggast ut att sänka in antennerna...
Re: Volvo PV544 1965
Postat: 2 juli 2012, 07:26
av Modspojken
Vilket fint garage du har. Blir riktigt sotis, jag mekar i ett svartbygge med grusgolv..
Re: Volvo PV544 1965
Postat: 9 juli 2012, 23:18
av Cpt Tuttle

Lite mer på plats, är den ändå inte lite småstilig? :p

Den ser bra ut även i solljus. Inga störande ojämnheter direkt.

Blä, smutsigt

Lite Turtle prewash och vatten senare...

Äcklig avdragen bult ute - gonnorétorfäste på plats.

Rätt insug på plats...E-insuget var mest för att skydda motorn från smuts...
Inte så snyggt men får duga för en provstart åtminstone. Kan säkert polera till jag blöder men måste jag göra det nu?

Tar emot att knycka delar, det lär ju bara göra att det tar längre innan man får den efter vägarna igen...

Men lånade i vart fall förgasaren. Har en liggande som skall renoveras upp så småningom men den från Amazonen får duga så länge... Som sagt, vill provstarta snart.
Re: Volvo PV544 1965
Postat: 10 juli 2012, 00:32
av Tobbe
Blir ju grymt bra det här.
Re: Volvo PV544 1965
Postat: 11 juli 2012, 12:32
av Djo
Ser grymt fint ut det här

Re: Volvo PV544 1965
Postat: 14 juli 2012, 11:33
av Cpt Tuttle
Re: Volvo PV544 1965
Postat: 15 juli 2012, 13:16
av Djo
tajt och fint haha menmen kommer bli bra när det blir klart iallafal.

Re: Volvo PV544 1965
Postat: 17 juli 2012, 10:38
av Cpt Tuttle

Övre slangen...tror det är en kapad 240-slang, fungerar gör den i alla fall även om den hamnar med lite skarp böj...

Börjar få löst det med nedre slangen också, i alla fall halvvägs, detta är en övre slang till Amazon B18 (kanske är samma på PV?), går ju dra ett rör mellan och sätta lämplig slang vid pumpen.....är lika bra att fixa en övergång med rör då det är grövre anslutning på vattenpumpen jämfört med kylaren....
Gillar varken muffar eller kalvstrupar.

Alltid är det något man inte tänker på!
Men funkar nog om man kapar ner värmekranen lite och sätter slangar tillverkade med 90 graders böj på en gång...
Har för mig jag sett såna slangar på någon bil jag skruvat i, kan det vara 240? Någon som har koll på dem?

BAJS!
Hittade detta tanklock från en 1970 Ford LTD och tror det hade kunnat bli snyggt lägga det flush med bakskärmen, men det är så dags komma på det nu med nylackad skärm.
Får spara det till någon annan bil då.....mutter morr gnissel....
Re: Volvo PV544 1965
Postat: 20 juli 2012, 18:18
av Cpt Tuttle
Re: Volvo PV544 1965
Postat: 21 juli 2012, 16:42
av Djo
försök få lite mer rundare och mer flyt i flamorna så skulle det där bli toppen bra.

Re: Volvo PV544 1965
Postat: 21 juli 2012, 22:49
av Cpt Tuttle
Självklart kommer det bli så när de väl tejpas upp, det här är ju bara för att få en skiss på en design som fungerar, inte så lätt stå och rita upp dem med penna på ett papper som knappt sitter fast.

Re: Volvo PV544 1965
Postat: 22 juli 2012, 09:05
av Djo
Cpt Tuttle skrev:Självklart kommer det bli så när de väl tejpas upp, det här är ju bara för att få en skiss på en design som fungerar, inte så lätt stå och rita upp dem med penna på ett papper som knappt sitter fast.

Låter bra det då kommer det bli fin fint

haha nej det är inte lätt det men kommjer bli bra tillslut iallafal.
