Dags för en uppdatering va?
Har dock inte hänt så speciellt mycket på bilen...
Provmonterat en radio i alla fall och fyllt på med knappar!

Ser så tråkigt och tomt ut annars. Och givetvis så kommer alla knappar vara inkopplade så småningom, annars är det ju ingen nytta med det.
Lite retsamt med den ensamma täckbrickan bara, men tror jag ska ha en orange knapp i någon låda. Gröna fanns det visst hur många som helst av så blir väl en till sådan i värsta fall..
Kan även meddela att bilen numera är påställd, och att bes. är bokad!!..
Nästa onsdag kl 13:51 gäller det alltså, om det inte dyker upp jobb eller kör ihop sig så klart.
Wish me luck...
Kvar att fixa tills dess är i princip bara höger torkararm. Godset i fästet har gått sönder så den ligger i princip bara på plats nu, utan att utöva något tryck mot rutan.
Som jag skrev i en annan tråd så var jag in till skroten för att hämta en hel sådan, men gick bet.
http://forum.svenska200klubben.com/view ... &start=200
Det som återstår nu är väl att försöka mickla till det på något vis så att den i alla fall torkar rent rutan tillräckligt för att passera besiktningen.
Silvertejp kanske?
Funderar annars på om man inte skulle kunna borra upp splineshålet i en arm av senare modell och sen bara banka dit den? Räcker ju bara den sitter kvar en stund...
Alternativt såklart försöka få tag i en passande arm lite snabbt, eller byta ut hela torkarmekanismen till den nyare modellen. Visst borde väl det vara genomförbart utan modifikationer? Har delarna till en sådan operation hemma, men är inte speciellt sugen på att börja riva halva bilen heller.