Sida 3 av 3

Re: Volvo 244 GLT-83

Postat: 13 december 2012, 21:55
av Flinta
Vad jag förstått så är den inte det. har för mig att den bara får köras med en LGF skylt bakpå. Jag tror han pratade om att han skulle göra sig av med släpet

-Flinta

Re: Volvo 244 GLT-83

Postat: 27 januari 2013, 20:26
av AxelGLT
Jag fick dåligt samvete. Skrota ner en fin, silvermetallic och rostfri 240 med den snygga karossen.

Så jag monterade ihop "reservdelsbilen" igen. Det som egentligen är dåligt är ju "bara" motorn och inredningen...

Bild


En bekant har fått sin 945 turbo (från början en lättryckare ombyggd till fulltryckare) krockad och jag blev genast spekulant!
Det var en avåkning. Ingen skadades allvarligt! Jag har inte köpt den ännu. Jag ska fundera en stund först tänkte jag.

Bild

Bild

Så jag funderar nu vidare hur den här sagan ska sluta.

Turbomatad reservdelsbil?

Re: Volvo 244 GLT-83

Postat: 28 januari 2013, 14:54
av volvobossen
Kör på de 8-) 8-)

Re: Volvo 244 GLT-83

Postat: 28 januari 2013, 19:42
av AxelGLT
volvobossen skrev:Kör på de 8-) 8-)
Det skulle vara jäkligt kul och inte minst lärorikt! Försöka bygga ihop elen, anpassa motorn i en 240-kaross och försöka registreringsbesikta.
Småpotatis för vissa, men det skulle vara stort för mig!

Re: Volvo 244 GLT-83

Postat: 6 februari 2013, 08:27
av schassen
Kör på Axelgt. Du verkar ju lägga tid och intresse på 240 na.
Kan inte ge dig tipps på motor byte ÄN men ska byta till 230ft i en 245 92, till hösten 2013. precis klar med 245 90 motorbyte renovering till D24.
MvhHans