Sida 26 av 35
Re: Skräptråden
Postat: 23 juli 2013, 10:48
av Samuel
Igår åkte jag in med min 75a till besiktningen, gick igenom med blanka papper bortsätt från ett glappande bromsljus, men krävdes ingen efterkontroll för det, jag är mindre chockad eftersom den stått sedan oktober, men kördes 2mil till besiktningen
Så nu slipper man tänka på det varje gång man kollar på bilen, att den bara står och skäms men nu kan man ju åka ut när man känner för det

Re: Skräptråden
Postat: 23 juli 2013, 22:06
av Maxwell
Samuel skrev:Igår åkte jag in med min 75a till besiktningen, gick igenom med blanka papper bortsätt från ett glappande bromsljus, men krävdes ingen efterkontroll för det, jag är mindre chockad eftersom den stått sedan oktober, men kördes 2mil till besiktningen
Så nu slipper man tänka på det varje gång man kollar på bilen, att den bara står och skäms men nu kan man ju åka ut när man känner för det

Skönt när det går så enkelt!
Re: Skräptråden
Postat: 24 juli 2013, 13:13
av Enbacka
Har det funnits växelspaksknoppar i trä som tillbehör någon gång? eller är det bara eftermarknads? Hittade en som sitter som ett smäck på en volvospak men det finns inga märkningar eller nummer på den

Re: Skräptråden
Postat: 24 juli 2013, 21:00
av Lazze S
Enbacka skrev:Har det funnits växelspaksknoppar i trä som tillbehör någon gång? eller är det bara eftermarknads? Hittade en som sitter som ett smäck på en volvospak men det finns inga märkningar eller nummer på den

Till trälistsatsen som kom i början på 90-talet fanns den till M47 och träinlägg till elhissarmstöden. La ut en bildserie på gamla forumet på en ny Classic 245. Det mesta gick till Italien.
Re: Skräptråden
Postat: 25 juli 2013, 07:31
av Enbacka
Lazze S skrev:Enbacka skrev:Har det funnits växelspaksknoppar i trä som tillbehör någon gång? eller är det bara eftermarknads? Hittade en som sitter som ett smäck på en volvospak men det finns inga märkningar eller nummer på den

Till trälistsatsen som kom i början på 90-talet fanns den till M47 och träinlägg till elhissarmstöden. La ut en bildserie på gamla forumet på en ny Classic 245. Det mesta gick till Italien.
Såhär ser den ut
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 7425_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 6407_n.jpg
Re: Skräptråden
Postat: 26 juli 2013, 15:03
av Lazze S
Den ser tyvärr inte ut som Volvos, men trevlig ändå.
Re: Skräptråden
Postat: 8 augusti 2013, 18:45
av Hot Rod Nisse
Re: Skräptråden
Postat: 20 augusti 2013, 21:24
av Volvo245GLT
Släpade hem två gratisbilar idag.
En Ford Escrot -99 samt en fullutrustad Saab 9000 2.0T -97. Dessvärre inte precis toppskick på kärrorna, men det mesta verkar fungera så båda går att starta och köra med.. hehe..
Blir väl plåga skiten ur dem, plocka det som ev. går att göra pengar på och sen dra resten till skroten.
Har ytterligare en Escrot på ingående om några veckor.. En 95:a som tydligen skulle vara skaplig i karossen, men med defekt motor.. Är den värd jobbet så kanske man skulle kunna ta maskinen från 99:an och lägga över?
Re: Skräptråden
Postat: 5 september 2013, 19:56
av Volvo245GLT
Escroten såld för 500 spänn och Saaben DÖD!!!

Passade på att plocka hela elsystemet ur den också, inklusive allt som hör till insprutningen.
Saab Trionic T5.5 på en Volvo 240, kan det vara något tro? DI istället för fördelare, sekvensiell insprutning, APC och enkelt mappningsbart via laptop i bilen om man så önskar!

Projekttråd kommer när tiden finns..
Re: Skräptråden
Postat: 7 september 2013, 18:58
av GMS
ingen här som var på höstmarknaden på Lugnet i Falun? Fanns lite "jesusgrejer" där bland annat flång nya lycktor till 75-78, ett volvo orginal takräcke till 245 nytt i kartong och nya dörrsidor till 242.
Re: Skräptråden
Postat: 12 september 2013, 15:58
av Lazze S
GMS skrev:ingen här som var på höstmarknaden på Lugnet i Falun? Fanns lite "jesusgrejer" där bland annat flång nya lycktor till 75-78, ett volvo orginal takräcke till 245 nytt i kartong och nya dörrsidor till 242.
Vad var det för dörrsidor ? Till just senare 242 är efterfrågan större än tillgången.
Re: Skräptråden
Postat: 12 september 2013, 16:59
av GMS
Han hade en svart till 75orna och sen en blå och beige till dom nyare, 80-84?
Re: Skräptråden
Postat: 14 september 2013, 20:59
av Hot Rod Nisse
Jag hitta en unik Volvo-bild på Facebook, bild texten lyder "THE 3rd CAR PRODUCED BY VOLVO! Swedish Cyprus Archaeological Expedition 1927-1931.(Dimitris Vasiliou Photography)"

Re: Skräptråden
Postat: 15 september 2013, 20:29
av Tobbe
740-turbofälgar passar utan problem på en 70-tals 240 va?
Re: Skräptråden
Postat: 16 september 2013, 18:23
av Hot Rod Nisse
Re: Skräptråden
Postat: 16 september 2013, 21:38
av Lazze S
Tobbe skrev:740-turbofälgar passar utan problem på en 70-tals 240 va?
Passar 80tals så då borde dom även passa äldre.
Re: Skräptråden
Postat: 16 september 2013, 23:20
av Tobbe
Lazze S skrev:Tobbe skrev:740-turbofälgar passar utan problem på en 70-tals 240 va?
Passar 80tals så då borde dom även passa äldre.
Jo sant, tack.
Re: Skräptråden
Postat: 24 september 2013, 19:28
av Lazze S
Tittade lite på Tradera under 240 för att se vad man kan få för grejer där. Kul när folk vet vad dom säljer. Såg luftmassemätare och tändbox till LH 2.2. Han skrev att dom passade 240/740 88-93 ?
Re: Sv: Skräptråden
Postat: 28 september 2013, 21:31
av Götesson
Någon som använt/använder detta verktyg? Och kan berätta om det är något att ha och i vilka arbetsområden den funkar! Kollade om de fanns några roliga verktyg på biltema för skojs skull
By My Xperia
Re: Skräptråden
Postat: 29 september 2013, 11:54
av Lazze S
Funkar perfekt vid borttagning av rost o färg på bl.a stridsvagnar där bläster inte funkar.