Sida 4 av 7

Re: B200 sugtrim "klöver"

Postat: 25 juli 2012, 19:59
av Kirre
fint skick. 500spänn har jag sagt att ja vill ha annars kan dom ligga kvar på hyllan. Dock har farsan dom på en veteranmarknad i morgon så dom kan försvinna då

Re: B200 sugtrim "klöver"

Postat: 26 juli 2012, 21:18
av Kirre
dom blev sålda idag tyvärr

Re: B200 sugtrim "klöver"

Postat: 27 juli 2012, 17:15
av 240_kalle
:cry:

Re: B200 sugtrim "klöver"

Postat: 1 augusti 2012, 18:34
av 240_kalle
nu har det verkligen börjat hända nånting. har monterat kolvringarna på kolvarna och skall låna hem en kolvringspress från jobbet imorgon + att jag skall dra alla överfall. så vem vet, kanske det blir start innan september är slut. 8-)

Re: B200 sugtrim "klöver"

Postat: 1 augusti 2012, 21:59
av Götesson
Låter bra de. Hoppas allt går smidigt :)

Re: B200 sugtrim "klöver"

Postat: 2 augusti 2012, 19:07
av 240_kalle
hur tungt skall en motor som är nyhornad med nya kolvringar och lager gå runt?

Re: B200 sugtrim "klöver"

Postat: 2 september 2012, 15:28
av 240_kalle
hänt lite mera grejjer
och motorn blir orange, tror ni man vågar måla toppen och ventilkåpan grön??
Bild


Bild

plåten är inte riktigt klar ännu. skall skära upp hålet med plasma för oljepumps röret imorgon, samt putsa lite till där det är urkapat för vevstaksbultarna.
plåten är 2mm rostfritt.

och angående hur tungt det skall gå så sa en kamrat att den börjar gå lättare när man drar med moment.

skall jag köra med dubbla oljetrågspackningar en på var sida om plåten eller sätta riktig flytande packning, inget billigt skräp??

Re: B200 sugtrim "klöver"

Postat: 11 oktober 2012, 17:11
av 240_kalle
det är visst bara att svetsa om oljeröret från pumpen??

Re: B200 sugtrim "klöver"

Postat: 6 december 2012, 19:25
av 240_kalle
motivationen på noll men ger mig ändå inte.


Bild

centrerat brickan till vevaxel bulten.

Re: B200 sugtrim "klöver"

Postat: 23 mars 2013, 12:13
av 240_kalle
Gick och tänkte att det inte är långt kvar till första maj, så jag bestämde mig för att montera ihop allting. Det gick ju bra ända tills jag hade satt flytande packning på alla delar vid oljetråget. Tråghelvetet passar ju inte.. Då slog det mig att jag måste ha förväxlat trågen. B200 och B19 har olika oljepumpar. B200 oljepumpen så kommer ungefär 5-8mm längre ner än B19.
Så det var bara att torka bort all flytande packning :evil:
Blir att leta reda på B200 tråget nudå..

Re: B200 sugtrim "klöver"

Postat: 14 april 2013, 20:10
av 240_kalle
Hänt lite grejjer.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

nog för ikväll.

Re: B200 sugtrim "klöver"

Postat: 16 april 2013, 21:28
av 240_kalle
Har provåkt ca 4 meter ikväll. Kan konstaera att kopplingen skall justeras lite lösare och att tändningen skall ses över men den går i alla fall :D :D :D :D

Re: B200 sugtrim "klöver"

Postat: 17 april 2013, 14:24
av Djo
Trevligt att den är körbar igen :)

Re: B200 sugtrim "klöver"

Postat: 17 april 2013, 19:37
av 240_kalle
Har idag provåkt 5km och fått den lite bättre inställt.. Bara att byta framfjädrar och fixa torkarmotorn så blir det besiktning.

Det värsta är att den tvekar ungefär en till enochenhalv sekund efter att man stiger gaspedalen i botten. vad kan det bero på??

Har 160 topp, A kam och pierburg 175

Re: B200 sugtrim "klöver"

Postat: 18 april 2013, 02:32
av janneR
Nu är jag inte helt insatt i den förgasare du har men det låter i första hand som en accelerationspump som ej fungerar.

Mvh Janne

Re: B200 sugtrim "klöver"

Postat: 18 april 2013, 09:33
av 240_kalle
Skall kolla oljan i förgasaren idag när jag kommer från jobbet. Högst antagligen är membranet trasigt.

Re: B200 sugtrim "klöver"

Postat: 18 april 2013, 19:57
av 240_kalle
Var nog en Zenith 175 CD som sitter monterad. Ingen olja fanns i den men det ändrade inte fast jag fyllde på med de några dropparna som krävs.

Torkarmotorn fixad så på lördag bär det av till jobbet med den för att byta fjädrar. Har nog grejjer hemma för att byta men är mycket behändigare på jobbet med billyft och luftverktyg.

Re: B200 sugtrim "klöver"

Postat: 20 april 2013, 07:26
av 240_kalle
Försäkring på! Så idag blir det att åka till jobbet för att fixa det sista innan besiktning.

Re: B200 sugtrim "klöver"

Postat: 20 april 2013, 08:08
av Djo
Trevligt trevligt :)

men varför kör du på den förgasaren som du gör när du nu sugtrimmat den borde någon värre doning väll vara att föredra eller?

Re: B200 sugtrim "klöver"

Postat: 21 april 2013, 08:33
av 240_kalle
Besiktning!


Har planer på separata spjäll och MS.