Sida 4 av 10
Re: 244 Turbo i Usa tappning
Postat: 9 maj 2012, 22:27
av Laban
Hmm nja, på en vanlig B23E/B21E så är det väl inga rör? Det är väl slang hela vägen från bränslefördelaren till insprutningsventilerna? Eller minns jag fel?
Re: 244 Turbo i Usa tappning
Postat: 10 maj 2012, 06:59
av Modspojken
Laban skrev:Hmm nja, på en vanlig B23E/B21E så är det väl inga rör? Det är väl slang hela vägen från bränslefördelaren till insprutningsventilerna? Eller minns jag fel?
Ja, så är det väl? Jag tänkte nog själva systemet och inte rör som rör i metall. Men det är klart, rör är ju oftast i metall. Eller plast. Då hade jag fel! Men det var inte riktigt meningen..

Re: 244 Turbo i Usa tappning
Postat: 10 maj 2012, 12:05
av Laban
Jaha, du mena så

Re: 244 Turbo i Usa tappning
Postat: 10 maj 2012, 16:39
av Kadaver
Fasiken vad lyxigt med stålomspunna slangar till spridarrören

Riktigt tjusigt motorrum du har!
Re: 244 Turbo i Usa tappning
Postat: 11 maj 2012, 10:41
av Daniel Steén
Jag undrar om du monterade klammer fästet till främre röret som ingår i Ferrita satsen, verkar lite mysko...
/Daniel
Re: 244 Turbo i Usa tappning
Postat: 11 maj 2012, 14:53
av Pierre
Riktigt fint jobb, och härlig kombination svart met - beige skinn. Var inne på den linjen också, hade t.o.m omröstning på forumet om vilken klädsel jag skulle ha. Blev svart skinn. Ångrar fortfarande att jag sålde det beiga skinnet. Så är det.
Ett problem jag ser med din renovering, och många andras, är att ni höjer ribban och skapar motivation och inspiration för en annan att fortsätta med min svarta fara. Hoppas kunna ha ute den i sommar, broms problem...... Men det är nöjsamma problem
Ett par bilder på svarta faran:
Keep up the great work.
Pierre
Re: 244 Turbo i Usa tappning
Postat: 17 maj 2012, 21:04
av 244 turbo
Hej Daniel, ja jag har monterat fästet.

lite skumm lösning, jag ska försöka knäppa ett kort på det å du får se hur det ser ut.
Pierre,Jag gillar din bil Skarpt
hoppas att min blir lite mer klar å jag kan åka ner till vrom å kan vi stå brevid varan 2 svarta skönheter brevid varandra.
funderar på att lacka om min blåa 242 till svart fast med nya usa fronten på, men det hinner jag nog inte innan vrom.
Har knäppt lite mera kort

på grejer som gjorts.
Hoppas att meck lusten vecks hos er alla som e i svacka.
bytte mina nya blinkers mot ett par andra nya blinkers
usa har tydligen cromade inater medan våra var matta å det blev till att jaga nya från overther
det är annan kontakt på dom me, och dubbla gula lampor i.

passade på att byta en h4 insats som var i lite sämre skick än ny och när den var borta så bytte jag en ac slang till torkfiltret också.

ny lycktarg kom på och så här blev det.

kul tillbehör som jag köpte i USA

ska försöka få tag i likadana fast transparanta.
Nya intercooler fastena blev monterade.

Lite Lördagsgodis

gasrullen till cruisecontrolen innan jag monterade den,nyrenoverad

Lite mera rostfritt har komit på, en kupol till topplagrinen,

spolarburks fäste.

lite damm och smuts, ska putsas lite till innan den ska in på sbp.

Bra skick mot´en ny

Hoppas att ni dreglat lite.
mer kommer en annan dag

Re: 244 Turbo i Usa många "snusk" bilder
Postat: 18 maj 2012, 08:54
av Djo
Dreglade lite haha nej snarare mycket gillar alla special grejor du låter göra i rostfritt skulle gärna ha dom själva sen fasen så snyggt med allting nytt och tok putsat mumma.
det där tillbehöret till usa fronten har jag aldrig sett förr dock praktiskt om man vill slippa stenskott på sin fina usa front.

Re: 244 Turbo i Usa många "snusk" bilder
Postat: 18 maj 2012, 22:57
av 244 turbo
Re: 244 Turbo i Usa många "snusk" bilder
Postat: 18 maj 2012, 22:57
av 244 turbo
Re: 244 Turbo i Usa många "snusk" bilder
Postat: 18 maj 2012, 23:31
av john
Ser riktigt bra ut

Snyggt med R-sport kåpor på fälgarna
//John
Re: 244 Turbo i Usa många "snusk" bilder
Postat: 19 maj 2012, 00:28
av Jim
Kommer ju bli sjukt bra med alla polerade grejer! och fälgarna vart riktigt bra, klockrent med kåporna

Re: 244 Turbo i Usa många "snusk" bilder
Postat: 19 maj 2012, 08:35
av 244 turbo
Bytte baksätet igår till ett i bättre skick än det som var

Bytte också framstolarna till 2 t 244 turbo stolar så man sitter lite bättre

då dom är lite skålade i ryggen
satte dit stolsvärme också då jag saknade det i de gammla stolarna så 90a som står fick donera lite grejer från sina stolar
fick en upplyftning med nyare skin också
En bild på hela motorrummet

Re: 244 Turbo i Usa många "snusk" bilder. ska jag ha en Grup
Postat: 19 maj 2012, 09:23
av 244 turbo
Tycker ni att jag skall sätta på en Grupp-A vinge på bilen eller blir det för mycket?
Min Fru tycker att det blir förmycket då jag har jalusiet på på bakrutan.
Jag har en baklucka till som jag kan lacka upp i värsta fall men som sagt blir det förmycket så är det onödigt att montera på,
så med eller utan vinge???
Re: 244 Turbo i Usa många "snusk" bilder. ska jag ha en Grup
Postat: 19 maj 2012, 19:05
av Djo
grupp a vinge är rejsing tycker denna bilen mer är en lyx krysare med all puts så röster Nej till grupp a vinge.
Re: 244 Turbo i Usa många "snusk" bilder. ska jag ha en Grup
Postat: 19 maj 2012, 19:37
av Cpt Tuttle
Nej tack till vingar på 240. Punkt.
Re: 244 Turbo i Usa många "snusk" bilder. ska jag ha en Grup
Postat: 19 maj 2012, 19:56
av Modspojken
Instämmer föregående talare. Svår raggarkänsla med vinge, släng på ett spoilerpaket och skärmbreddare också så kan du glida runt i Lindome och gasa för att fräcka dig för killarna vid pizzerian.
Re: 244 Turbo i Usa många "snusk" bilder. ska jag ha en Grup
Postat: 19 maj 2012, 23:30
av 244 turbo
Nä inge kebab paket på denna bil,
kan hålla med att denna bil skall hålla sej som sportig.
min 242 "Turbo" kvalar nog bättre in på denna kategori.
Men en vindavvisare på takluckan måste nog komma på, måste ju få ha lite extra plast

Re: 244 Turbo i Usa många "snusk" bilder. ska jag ha en Grup
Postat: 20 maj 2012, 11:38
av Cpt Tuttle
Vindavvisare till takluckan är snyggt till skillnad från vingar, där är hela skillnaden.

Re: 244 Turbo i Usa många "snusk" bilder. ska jag ha en Grup
Postat: 20 maj 2012, 19:31
av Modspojken
Smaken är förstås som baken, men jag är av den bestämda uppfattningen form bör följa funktion när det gäller detta tillbehör. Har du en rasande snabb bil som bör ha en vinge för att trycka ned den i vägbanan i höga farter ska du förstås ha en vinge. Har du inte en så snabb bil är vinge inget alternativ.