5-56 o liknande måste du spruta dit varannan dag då det dunstar bort, ska man bara anvöndandå det behövs nåt snabbt o tillfälligt.
Just garageportens lager är ju ingen jättebalstning och rullar ju lite, så vilket fett som helst funkar egentligen.
Hade ju vart häftigt om den återuppstod som nån gammal hemvändare från amerikat eller dyliktTilly skrev:Jaha ja, då har min gamla 87:a MET585 blivit ett släp i stället. Tiden har sin gång...
"Moderna" bilar ska man bara ha när dom är relativt nyaVolvo245GLT skrev:Vad trött man blir på moderna bilar! Håller på och river i min V70N -02 med 34.000 mil på mätaren. Det är hög tid för kamremmen eftersom skräpmotorerna i dessa bilar inte överlever ett ras.
Hittar givetvis olja överallt på kåpan bakom remmen. VVT-enheten på insugskammen läcker och glappar, och det ska den visst inte göra.![]()
Tacka vet jag 240 med rödblock och inget tjafs! Fördelen med VVT är väl att motorn kanske drar 0,01 l/mil mindre, men vad hjälper det om anordningen är slut efter +30.000 mil och måste bytas till en hög kostnad?
Utöver detta så är lagret till AC-kompressorns remskiva helt slut, liksom spännaren till multiremmen.
Vevhusventilationen är också täppt, motorn knackar och oljan som jag bytte för 10 mil sen eller så ser redan ut som sådan där drickfärdig choklad ni vet. Skulle inte förvåna mig om toppackningen har gått eller om det finns en spricka.
Bra och hållbara grejer...