Re: B200 sugtrim "klöver"
Postat: 21 april 2013, 17:58
Okej ja den lilla detaljen gör rätt mycket för ens planer haha men separata spjäll och ms låter trevligt.240_kalle skrev:Besiktning!
Har planer på separata spjäll och MS.

Forumet för Volvo 240/260-serien
https://www.svenska200klubben.se/
Okej ja den lilla detaljen gör rätt mycket för ens planer haha men separata spjäll och ms låter trevligt.240_kalle skrev:Besiktning!
Har planer på separata spjäll och MS.
Götesson skrev:Lycka till. Hoppas du får "rätt" sorts besiktningsman!!
Götesson skrev:
har inte sänkfjädrar så de visste jag inte. Men hur förlängde du den då?
Risken är ju nu att fjädern tappat härdningen.240_kalle skrev:Götesson skrev:
har inte sänkfjädrar så de visste jag inte. Men hur förlängde du den då?
Vi har på jobbet (bilverkstad) en fjäderkompres för mutterdragare. Så jag satt och grubblade en stund på om man kan få fäst fjädern och dra ut den med fjäderkompressorn, den skulle ju givetvis ha fjädrat tillbaka OM INTE jag glödgade fjädern i ca. ett varv. Det gjorde jag och "drog" ut fjädern ca. en cm.
Blev hur bra som helst. Fast hur länge det håller sedan är nånting helt annat.
Hur beter bilen sig med dubbla och har du dubbla ftram och bak? hur är den mot singel stor skilnad?240_kalle skrev:Har kört ca 200km och ännu har inte fjädern sjunkit ihop.
Monterade dubbla krängningshämmare idag-![]()
Nej vet att det inte blir dubbelt bätre men det är en märkbar skilnad och det som intreserar mig.240_kalle skrev:Bilen blir styvare men inte dubbelt bättre, bara lite bättre. Jo jag har dubbla fram och bak.
Satte för övrigt på 405an idag. Tror att mitt svänghjul har lossnat.. Får ta och göra om, göra rätt.
Handlar ju om vad du är ute efter hur vill du att bilen ska bete sig?Djo skrev:Nej vet att det inte blir dubbelt bätre men det är en märkbar skilnad och det som intreserar mig.240_kalle skrev:Bilen blir styvare men inte dubbelt bättre, bara lite bättre. Jo jag har dubbla fram och bak.
Satte för övrigt på 405an idag. Tror att mitt svänghjul har lossnat.. Får ta och göra om, göra rätt.
marcusg skrev: Handlar ju om vad du är ute efter hur vill du att bilen ska bete sig?
Tänkte mest på att man gärna vill ha en följsam bakvagn om man har tänkt att svänga lite utan att det ska släppa.240_kalle skrev:marcusg skrev: Handlar ju om vad du är ute efter hur vill du att bilen ska bete sig?
Mindre krängningar i kurvorna samt något styvare bil. Fast det är ju klart, vill man ha styvare så finns det ju grejjer att köpa.
Tror den levererar kanske runt 120-130 hk.
Jo men så släpp vänlig är den ju endå inte på sommarn mest på vintern och krängningar gillar jag ej så och vet det finns gtrövre kräningshämare att köpa men det är dyra doningar det.marcusg skrev:Tänkte mest på att man gärna vill ha en följsam bakvagn om man har tänkt att svänga lite utan att det ska släppa.240_kalle skrev:marcusg skrev: Handlar ju om vad du är ute efter hur vill du att bilen ska bete sig?
Mindre krängningar i kurvorna samt något styvare bil. Fast det är ju klart, vill man ha styvare så finns det ju grejjer att köpa.
Tror den levererar kanske runt 120-130 hk.
Exakt.Djo skrev:
Jo men så släpp vänlig är den ju endå inte på sommarn mest på vintern och krängningar gillar jag ej.