Bilder på delar och tillbehör

Här kan du lägga in allt som inte passar in på de andra forumskategorierna som rör hela 200 serien
Skriv svar
Lazze S

Bilder på delar och tillbehör

Inlägg av Lazze S »

Hade vi inte en sån på förra forumet ? Lägg upp bilder vad ni har och gärna lite text.
janneR
Kontakt:

Re: Bilder på delar och tillbehör

Inlägg av janneR »

Skriver inte för att försöka göra mig lustig eller gnälla men jag skulle vilja veta riktlinjerna för en sådan tråd. Blir det något som liknar säljes fast med bilder eller vad är syftet?

Janne
244 GL -88b samt 244 GL -91
Amarace

Inlägg av Amarace »

Syftet är helt enkelt att visa bilder på originaltillbehör, inte för att sälja, utan för att visa hur det ser ut och vad som finns o.s.v.
Dyker det upp nåt köpes eller säljes så låser jag och tar bort tråden direkt, sedan ska det vara just originaltillbehör.
Amazon-66 | 144-70 | 145-69 | 242DL-75 | 244GL-79 | 745GL-88
Bild
Lazze S

Inlägg av Lazze S »

Jag tänkte främst på udda tillbehör som knappast ens finns tillgängliga på Tradera och sånt. Magnus förstod tydligen min tanke, för vissa prylar har en del aldrig sett eller hört talas om att dom funnits.
Tobbe

Inlägg av Tobbe »

"Bilder på originaltillbehör till 200-serien" var rubriken på gamla forumet. Kanske kan ändra denna till samma? Så blir det lättare o förstå vad det handlar om.
240 GLT

Inlägg av 240 GLT »

Amarace skrev:Dyker det upp nåt köpes eller säljes så låser jag och tar bort tråden direkt
Du ska inte missbruka din roll på forumet. En eventuell annons bör rensas bort, men tråden skall finnas kvar och vara öppen för nya inlägg. Man måste ha en viss fingertoppskänsla som moderator.
Lazze S

Inlägg av Lazze S »

Nu ska vi inte bli osams, då vi redan har ett fungerande köpes och säljes. Detta skulle vara en mer informativ tråd var det tänkt.
Amarace

Inlägg av Amarace »

240 GLT skrev:
Amarace skrev:Dyker det upp nåt köpes eller säljes så låser jag och tar bort tråden direkt
Du ska inte missbruka din roll på forumet. En eventuell annons bör rensas bort, men tråden skall finnas kvar och vara öppen för nya inlägg. Man måste ha en viss fingertoppskänsla som moderator.
Jag kliver gärna av om det är det medlemmarna vill, jag gör inte det här för min skull, och försöker inte vara nån auktoritär boss.

Jag vet, till skillnad mot du, hur det brukar gå överstyr väldigt ofta i just sådana här trådar, så det jag skrev var en "brasklapp" så att det tas på allvar. Det är inte bara att det kommer att komma inlägg typ "Ska du sälja xxx", "Det här har jag, vilket för övrigt är till salu", utan även "Jag har det här som köptes på biltema för två veckor sedan, ganska ovanligt tillbehör" o.s.v.

Den här tråden ska vara för just originaltillbehör, med bilder, inga diskussioner allt för mycket runtikring annat, och ingen annonsering o.s.v.

Jag skapar en tråd just för detta och klistrar här på den här Forumsdelen så är det bara att fylla på. Många har nog tillbehör som många tycker är roliga att se.
Bild
Modspojken

Inlägg av Modspojken »

I mitt tycke var du onödigt hård i din formulering. Tänk på det. I övrigt tycker jag, och det gäller inte bara Amarace, att det är tråkigt att man hotar med att kliva av så fort det framförs kritik mot ens roll på forumet.

Vänligen,

//eric
Vive la revolution pacifique!
Amarace

Inlägg av Amarace »

Till saken hör att man blir rätt så less ibland på att det "klagas" på en då man gör något, men aldrig får höra något bra.
Och som sagt, jag har inga problem med att lämna över till någon annan som kan göra det bättre, jag är en helt vanlig person som jobbar på dagarna och pysslar med annat på kvällarna, så jag är inte perfekt i det jag gör här som moderator/Admin, det är ingen heltidssyssla.
På dom 9 år som forumet funnits har man sällan fått höra något positivt. Och det är nog tyvärr så på dom flesta Forum, Moderatorer/Admin ska bara finnas o göra det dom ska, men om något görs är det alltid klagomål, om inte öppet så är det via PM, men aldrig positiva inlägg/PM. Och det gör nog att det rinner över ibland.

(det kanske var lite hårt skrivet, men det behövs tyvärr ibland, kan lova att hade jag inte skrivit det så hade tråden blitt "förstörd" istället, nu kanske det hålls bra). Ber om ursäkt om det tolkats som hårt.

Så, nu har jag fått "gnälla" av mig lite :)
Bild
schassen

Inlägg av schassen »

Vill bara säga att trådens syfte ÄR intressant.
Jag har lärt mig nästan ALLT om volvo 240 via detta forum.
OCH fått Mycket bra svar här.
INGEN har varit nedlåtande mot mig.Och inte jag mot nån heller.Håll det gärna så.Mvh Hans
Modspojken

Inlägg av Modspojken »

Amarace skrev:Till saken hör att man blir rätt så less ibland på att det "klagas" på en då man gör något, men aldrig får höra något bra.
Och som sagt, jag har inga problem med att lämna över till någon annan som kan göra det bättre, jag är en helt vanlig person som jobbar på dagarna och pysslar med annat på kvällarna, så jag är inte perfekt i det jag gör här som moderator/Admin, det är ingen heltidssyssla.
På dom 9 år som forumet funnits har man sällan fått höra något positivt. Och det är nog tyvärr så på dom flesta Forum, Moderatorer/Admin ska bara finnas o göra det dom ska, men om något görs är det alltid klagomål, om inte öppet så är det via PM, men aldrig positiva inlägg/PM. Och det gör nog att det rinner över ibland.

(det kanske var lite hårt skrivet, men det behövs tyvärr ibland, kan lova att hade jag inte skrivit det så hade tråden blitt "förstörd" istället, nu kanske det hålls bra). Ber om ursäkt om det tolkats som hårt.

Jag har full förståelse för att det kan kännas otacksamt. Samtidigt erbjöd jag hjälp med serverplats i vintras när det var problem med det nystartade forumet. Ingen bemödade sig ens att kommentera mitt förslag/erbjudande. Mycket märkligt. Det är förstås inte ditt fel, men frågan är om det finns ett reellt intresse för att släppa in nya krafter? Ibland får jag en känsla av att så inte är fallet.

Nåväl, nog om detta. Nu ska jag gå ut och måla en dragkrok.
Vive la revolution pacifique!
Amarace

Inlägg av Amarace »

Modspojken skrev:
Amarace skrev:Till saken hör att man blir rätt så less ibland på att det "klagas" på en då man gör något, men aldrig får höra något bra.

Jag har full förståelse för att det kan kännas otacksamt. Samtidigt erbjöd jag hjälp med serverplats i vintras när det var problem med det nystartade forumet. Ingen bemödade sig ens att kommentera mitt förslag/erbjudande. Mycket märkligt. Det är förstås inte ditt fel, men frågan är om det finns ett reellt intresse för att släppa in nya krafter? Ibland får jag en känsla av att så inte är fallet.

Nåväl, nog om detta. Nu ska jag gå ut och måla en dragkrok.
Just den biten har jag inte en aning om, vet inte ens vem som styr just serverbiten. Nu när det bara är ett forum behövs ju bara moderatorer, så där är det inga problem, behövs det lär vi fråga, tidigare då det var en klubb/förening var det värre då det var många poster som skulle fyllas men inget folk.

(och nu sköter sig användare väldigt bra på Forumet, var inte lika bra på den fronten förut, men då var det ju fler användare på forumet)
Bild
Lazze S

Inlägg av Lazze S »

Då det var jag som började tråden, och väl orsakade en liten intern debatt, tycker jag att hela tråden tas bort då vi nu har en tråd för tillbehör. Då jag börjar bli lite senil o sånt så kom jag bara inte ihåg vad tråden hette på förra forumet. Nu uppfyller ju den här tråden inget av intresse. :oops:
Tobbe

Inlägg av Tobbe »

Lazze S skrev:Då det var jag som började tråden, och väl orsakade en liten intern debatt, tycker jag att hela tråden tas bort då vi nu har en tråd för tillbehör. Då jag börjar bli lite senil o sånt så kom jag bara inte ihåg vad tråden hette på förra forumet. Nu uppfyller ju den här tråden inget av intresse. :oops:
Jag fuskade faktiskt och googlade fram det gamla forumet för o kolla vad tråden hette och om det gick o se nåt i den tråden. Men icke.
Skriv svar