k-jet problem vid laddtryck
Postat: 12 augusti 2012, 20:28
Hejsan!
Bilen är en 244 turbo b21et 84 med portad 398 topp, a-kam, 2,5" rör, lite uppställd turbo laddar ca 0,8 bar.
När jag var ute idag och körde lite mer inspirerat kändes det som bilen inte ville va med mig på med dom högre varven, gjorde man till exempel donuts på lite högre varv (2ans växel) så verkade det som den inte gick på alla cylindrar? den blöddrar till ungefär och blir helt orkeslös, sen när man stannat av och låter den gå lugnt så går den som vanligt igen, det händer aldrig när man kör rakt fram och gasar som en dåre.
Funderar på om det kan vara K-jet sprutet som inte hänger med när man pumpgasar?
Någon som har någon idé ?
Bilen är en 244 turbo b21et 84 med portad 398 topp, a-kam, 2,5" rör, lite uppställd turbo laddar ca 0,8 bar.
När jag var ute idag och körde lite mer inspirerat kändes det som bilen inte ville va med mig på med dom högre varven, gjorde man till exempel donuts på lite högre varv (2ans växel) så verkade det som den inte gick på alla cylindrar? den blöddrar till ungefär och blir helt orkeslös, sen när man stannat av och låter den gå lugnt så går den som vanligt igen, det händer aldrig när man kör rakt fram och gasar som en dåre.
Funderar på om det kan vara K-jet sprutet som inte hänger med när man pumpgasar?
Någon som har någon idé ?