Det ser ganska skumt ut vid bärarmsbussningarna bak, tycker jag. Ser nästan ut som i efterhand iträdda plåtremsor. Rör det sig om någon klåpar-"lagning"... eller ser normalt åldrade och förslitna bussningar verkligen ut så här?

Tråden kom bl.a. handla om att det tycks förekomma högst skiftande kvalitéer av reservdelsbussningar och när jag ändå kom in på ett Biltema i annat ärende fotade jag som hastigast en bussning från en förpackning som ändå var bruten. Jag var nyfiken på hur mycket gummit det skulle finnas i hylsan och om det ev skulle stå något fabrikat och eller anvisningar på gummit om vad som ev skulle vändas neråt, men jag upptäckte aldrig någondera.
Bilderna blev inte särskilt lyckade i stressen men nog tycker jag att det såg ut som det var stora extra plåtbitar inlagda i gummit, och isåfall tycks ju plåtbitarna vara endast hjälpligt täckta av gummimassan...?
Ena änden:

Andra änden:

Senare beställde jag en bussning på Bilia, och på den står det såväl VOLVO som deras artikelnummer samt att den tydligt är märkt med vilken del som ska monteras nedåt:
Man kan undra om det är stora plåtbitar inbakade även i bussningen från Bilia?
Mina trasiga VOLVO-märkta på bilderna överst tycker jag annars ger mest intryck av att ha varit konstruerade som Biltemas...?
Har ni sett till fler varianter?