Hejsan
Jag körde in min 244,a till Carspect igår.
CO värdet var 7,84 vilket ju är lite högt. Jag har på grund av att motorn gick väldigt varmt i vintras behövt byta topp.
Så nu sitter där en 530 topp med A kamaxel. Motorn har lite bekymmer med tomgången, så jag funderar på om det bara behövs en justering.
Någon som har någon idé?
Volvo 244 -1983 B21A, CO Halt för hög
- JimmyW
- Inlägg: 133
- Blev medlem: 23 november 2011, 10:12
- Ort: Växjö
-
- Donator
- Inlägg: 573
- Blev medlem: 4 december 2011, 11:28
- Ort: Finland
Re: Volvo 244 -1983 B21A, CO Halt för hög
Sitter kammen rätt?
gamla bilar rostar, men det gör ju nya också för den delen.
KlöverN #78
ända stressfläkten jag har är denna
KlöverN #78
ända stressfläkten jag har är denna

-
- Inlägg: 592
- Blev medlem: 29 november 2011, 07:47
- Ort: Skogås nära Stockholm
- Kontakt:
Re: Volvo 244 -1983 B21A, CO Halt för hög
Till att börja med kan det vara bra med en renovering av förgasaren. CO-halten justeras med hjälp av ventilnålen i luftventilen men det kanske du redan visste.
Mvh Janne
Mvh Janne
244 GL -88b samt 244 GL -91
- JimmyW
- Inlägg: 133
- Blev medlem: 23 november 2011, 10:12
- Ort: Växjö
Re: Volvo 244 -1983 B21A, CO Halt för hög
Jag har faktisk ingen aning, jag bytte membranet innan topplocket byttes och den gick jättebrajanneR skrev:Till att börja med kan det vara bra med en renovering av förgasaren. CO-halten justeras med hjälp av ventilnålen i luftventilen men det kanske du redan visste.
Mvh Janne
Så om du kan förklara hur justeringen går till vore det kanon

-
- Inlägg: 592
- Blev medlem: 29 november 2011, 07:47
- Ort: Skogås nära Stockholm
- Kontakt:
Re: Volvo 244 -1983 B21A, CO Halt för hög
Vad du behöver är en CO-mätare för att kunna göra en korrekt justering.
Mvh Janne
Mvh Janne
244 GL -88b samt 244 GL -91