Sida 1 av 1
Servorattstång vs vanlig
Postat: 20 januari 2014, 20:02
av Prosten
Eftersom den korkade bilprovningen har bestämt sig för att dom lär dra in mer slantar så har jag fått ett mycket prekärt problem på halsen, eftersom nu måste tydligen rattlåset fungera i bilen, vilket de såklart inte gjorde i 242an. Därför undrar jag om man kan ta en Servorattstång från en -78 å stoppa i i min -76a utan servo. Tänkte nämligen sätta i servo i ett senare skede av bygget men int just nu..
Re: Servorattstång vs vanlig
Postat: 20 januari 2014, 21:29
av AndersKarlsson
Det är mindre splines på styrväxeln till rattstången på bilar utan servo, men det borde funka att använda rattaxelknuten som passar mot styrväxeln och para ihop med lämplig rattstång, för de övre splinsen har jag för mig om inte skiljer så det är nog lugnt..
Re: Servorattstång vs vanlig
Postat: 20 januari 2014, 21:39
av Prosten
De va just nått liknande jag hade planerat, då verkar de ju gå då. Kanon tack för svar, blir till å prova imorn då!
Re: Servorattstång vs vanlig
Postat: 22 januari 2014, 12:09
av StefanM
alla 240 har lika splines om man delar vid torpeden. Mellanaxeln skiljer mellan olika styrväxlar så ska man byta till servo så ser man till att få med rätt mellanaxel.
Re: Servorattstång vs vanlig
Postat: 27 januari 2014, 16:31
av Lazze S
Det finns en modell upp till 84 och en från 85-93.
Re: Servorattstång vs vanlig
Postat: 27 januari 2014, 18:55
av Prosten
Är just precis som ni skrivit, gick kanon å byta så nu är öket bessat å klart igen

Tack för mycket svar!