Gummilisten i motorrummet
Postat: 16 september 2015, 11:51
Man försöker ju hålla finbilen så rostfri som möjligt, och naiv som man är trodde jag att jag var på det vinnande laget. Det var innan jag i helgen tog bort gummilisten som tätar mellan huven och torpedplåten och som är klämt fast över en plåtskarv. Aj! Rost! Som tur var såg skarven rätt bra ut efter slipande. Inga hål in i kupén. Jag har nu täckt allt med tre skikt POR15 rostmålning och skarven är klar för täckfärg.
Men sen? Volvo menade ju att det borde vara en gummilist där. För att undvika vindbrus? Eller att en plötslig oljeläcka i motorvägshastighet täcker vindrutan med olja? Så frågan är, om man vill ha sin bil original, rekommenderar ni att fylla gummilisten med Tectyl, fett eller liknande innan den kläms på?
Jag har inte bild av skadan/lagningen, men här är iaf bilen.

Men sen? Volvo menade ju att det borde vara en gummilist där. För att undvika vindbrus? Eller att en plötslig oljeläcka i motorvägshastighet täcker vindrutan med olja? Så frågan är, om man vill ha sin bil original, rekommenderar ni att fylla gummilisten med Tectyl, fett eller liknande innan den kläms på?
Jag har inte bild av skadan/lagningen, men här är iaf bilen.
