Sida 1 av 1

Nyfikenhet ang omregistrering?

Postat: 13 januari 2012, 01:58
av Åkerman
Vad kräver bp av en för att få regga med t.ex b230ft? någon som gjort det och kan förklara? vore kul att läsa en beskrivning.
och om man blir påkörd av någon och kör med utbytt motor, får man inte ut ersättning då? mvh

Re: Nyfikenhet ang omregistrering?

Postat: 13 januari 2012, 11:28
av Cpt Tuttle
Med reservation för fel i siffror m.m..... Börjar bli gammal och senil.

Utan att göra någonting så får du ha 200 hk och (???) Nm i en 240.
Har du 1031-bakaxel och ventilerade skivor (vilket ju är standard på många bilar) så får du ha 220 hk och 275 Nm om jag inte minns helgalet.

En så ny motor som en FT har katalysatorrening så där ställer inte avgaskraven till det heller.

Så det går att regbesiktiga under förutsättning att man håller sig till de kraven (minns inte vridet i en FT nu), helt lagligt.

Re: Nyfikenhet ang omregistrering?

Postat: 13 januari 2012, 12:03
av Götesson
Händer ett en olycka med fel motor så får du inte ut ett öre för bilen. Hände en kompis till mig 850 med turbo motor i, bilen var "nästan" i utställningskick med motivlack och det ena med det tredje. Så för honom blev det en dyr olycka.

Re: Nyfikenhet ang omregistrering?

Postat: 13 januari 2012, 12:49
av Åkerman
låter ju bra, var mest nyfiken

Re: Nyfikenhet ang omregistrering?

Postat: 13 januari 2012, 19:57
av Ståhl
Du kan även läsa på SFRO:s hemsida om vad som krävs.
http://www.sfro.com/

Och som någon sa innan, Ventilerade skivor fram och 1031-bakaxel så får du regga med bra många hästar.