Mittkonsoll
-
Mittkonsoll
Skulle vilja ha en mittkonsol med armstöd i min 244 (den mellan stolarna!) och satt och funderade på om man skulle kunna ta från 7/940. så tänkte höra om de är nån som gjort denna operation och har några bilder på hur de kan se ut. vill ju inte att de ska se förjävligt ut! eller om de går att ta från nån annan bil?

Volvo 244 -84
Volvo 760 -82 GLE "Usa"
-
- Donator
Re: Mittkonsoll
jo det fanns på det gamla forumet rätt mycket om det.
det är ju skilnad på vad du har för bälteslås. de som är på sidorna av mittkonsollen fungerar, de som är strax ovanför kryckan borde det inte gå med.
sedan är det bara att gå lös med kapen för att få till önskad höjd och passform.
och ja det är från 7/900, vet då inte om det är nån skilnad på den automate eller manuelle
det är ju skilnad på vad du har för bälteslås. de som är på sidorna av mittkonsollen fungerar, de som är strax ovanför kryckan borde det inte gå med.
sedan är det bara att gå lös med kapen för att få till önskad höjd och passform.
och ja det är från 7/900, vet då inte om det är nån skilnad på den automate eller manuelle
gamla bilar rostar, men det gör ju nya också för den delen.
KlöverN #78
ända stressfläkten jag har är denna
KlöverN #78
ända stressfläkten jag har är denna

- Joppe_Johndeere
Det finns faktiskt ett tillbehör som passar rakt av på din bil, dock behöver du en konsoll (järn som ser ut som ett U typ).
Nästan säker på att någon på forumet sitter inne med monteringsanvisningen på detta, där syns järnet bättre och hur det ska sitta.
Armstödet finns att hitta på tradera, skrotar eller kanske någon här som vill bli av med en? Jag har planerat att montera min i min bil en dag.

Nästan säker på att någon på forumet sitter inne med monteringsanvisningen på detta, där syns järnet bättre och hur det ska sitta.
Armstödet finns att hitta på tradera, skrotar eller kanske någon här som vill bli av med en? Jag har planerat att montera min i min bil en dag.

No Turboshit Just Real Power!
http://www.garaget.org/Joppe_Johndeere
http://www.garaget.org/Joppe_Johndeere
- Jon-Erik
- Donator
- Kontakt:
Samma ställe som många andra monteringsanvisningar..... 240.se/install ......Joppe_Johndeere skrev:Nästan säker på att någon på forumet sitter inne med monteringsanvisningen på detta, där syns järnet bättre och hur det ska sitta.
http://240.se/install/8-88-56.pdf
-
jag har ett armstöd som på bilden om intresse finns
-
-
Tidigare fanns ju även mittarmstöd att beställa från IPD i USA. Köpte ett sånt som dom klädde i blårandig plysch. 2 plattjärn fästes i hålen för saxlåsen. Tror inte dom går att beställa längre, men kolla annars på www.ipdusa.com
-
Jag har gjort precis som Pontus ovan.
Bara att kapa hela konsollen lite lagom i underkant och ta ur lite material för bälteslås. Konsollen sitter sedan tight och bra på plats mellan stolarna utan någon fastskruvning.
Bara att kapa hela konsollen lite lagom i underkant och ta ur lite material för bälteslås. Konsollen sitter sedan tight och bra på plats mellan stolarna utan någon fastskruvning.