Bogserade hem en 944 SE -93 igår. Tänkte ha som reservdelsbil men när jag fick se den i dagsljus idag bestämde jag att den ska fixas.
Antingen min blivande bruks eller säljas.
Gårdagens bilden från hem bogseringen:
En stycke inplogad 940.
Påväg hem!
Samma
Hemma!
Dagens bilder:
Sirius fälgar ska på bak med. Min rygg klarade ej det efter ha rensat snövall.
''Trasig bränslepump'' och generatorn låg på sidan av. Samt luftfiltret borttaget. Samt tomt batteri.
Tanten och jag fixade med den idag. Slängde i ett annat batterie jag hade. För det som jag fick med är tvärslut.
Slog i 11L soppa vred igång bilen starta efter lite nöt på starten. Stått dö ett par månader. Förra ägarn hade bytt sopparelä.
Skulle enligt honom vara 90% kvar i tanken. Men den lät väldig ihålig när ajg knacka på den. Efter det skulle jag o tanten montera genratorn. Förra ägarn hade snott generatorn pga den förra på hans 740 ladda dåligt. o tydligen var kolen även på den eller om det är den här helt slut. Men sagt o gjort in i garaget och hämta en 100A generator ist för 80A som satt. Så nu verkar den ladda. Men nu blir det på med vinterdäcken bak sen en tur till macken för o pumpa däcken. Så får vi se hur den går. Vet iaf att avgassystemet läcker o lite smådetaljer måste fixas snarast.