På det här forumet blir jag inte inloggad automatiskt trots att jag ett antal gånger bockat i vid texten "Logga in mig automatiskt vid varje besök." Det fungerar däremot på orginalforumet.
För den händelse det på något sätt kan underlätta att lokalisera och lösa problemet nämner jag att jag kör Internet Explorer 8, vilken alltså automatisk inloggning nu fungerar med.
Nu är väl flytten av forumet klar? Problemet med autoinloggningen kvarstår dock.
Har testat i både Firefox och Chrome med alla kakor och annan webbläsardata raderad, rutan självklart i-bockad men loggas ändå ut så fort jag stänger läsaren eller går vidare till någon annan sida.
På min iPhone (Safari) så fungerar det dock som det ska och inloggningen behålls!.. Men jag vet inte, den kanske aldrig avslutar sessionen på samma sätt som datorns webbläsare gör?
Kan tillägga att autoinloggning fungerar felfritt på alla andra forum och sidor jag använder.
245 GL -90 "OFE" | 245 DL -77 "FAZ" | 244 GLE -89 "EDM" | V90 -98 "PBG"
samt KABE'n och en hel del 2/7/900-bilar på tillfälligt besök!
Nu verkar det fungera!..
Känns som om problemet låg på min sida? Kunde som sagt logga in via iPhone och den behöll inloggningen, men via datorn var det kört både i FF och Chrome.
Efter en ominstallation (uppdaterade systemet, lika bra att göra det ordentligt) så verkar inloggningen som sagt behållas.
Helknepigt.. Men huvudsaken att det funkar nu iaf.
245 GL -90 "OFE" | 245 DL -77 "FAZ" | 244 GLE -89 "EDM" | V90 -98 "PBG"
samt KABE'n och en hel del 2/7/900-bilar på tillfälligt besök!