Vi borde alla genom knappen "Rapportera detta inlägg" kunna hjälpas åt att uppmärksamma moderatorerna för åtgärd... men läser någon rapporterna?

I morse fanns ett antal bevakningsmeddelanden i min epost, nåt som gladde mig mycket först...Volvo245GLT skrev:Användaren "keudmgag" har spammat sönder befintliga trådar med nära 60 skitinlägg nu under morgonen... En eloge till den som sätter sig och rensar eftersom det lär ta en stund, men det här problemet måste lösas!
Manuellt godkännande av användare tycker jag låter som ett utmärkt förslag. Med tillräcklig bemanning av moderatorer så borde inte väntan bli särskilt lång heller för den som vill komma in och posta.
Tummen upp på det!rakskuret skrev:rensat!!! som sickan säger i ikea kuppen
det tar ungefär 5 min att radera allt som dom gjorde under nattenVolvo245GLT skrev:Tummen upp på det!rakskuret skrev:rensat!!! som sickan säger i ikea kuppen![]()
Trist bara att behöva lägga ner massa tid på sådant. Åtgärden som JanneR föreslår känns definitivt som något vi bör testa.
Raderar du bara spammet eller vidtar du ytterligare åtgärder?rakskuret skrev:det tar ungefär 5 min att radera allt som dom gjorde under nattenVolvo245GLT skrev:Tummen upp på det!rakskuret skrev:rensat!!! som sickan säger i ikea kuppen![]()
Trist bara att behöva lägga ner massa tid på sådant. Åtgärden som JanneR föreslår känns definitivt som något vi bör testa.
man ser ganska lätt vilka som är spamare
det tråkiga är ju att våra forum medlemmar måste leta sig fram till det han är intreserad innan vi har raderat spamen
Jag håller med om att spammandet är "väldigt frustrerande"... minst sagt. Personligen upplever jag det fullständigt gräsligt när det förekommer i den gigantiska omfattning som började på de tidiga morgontimmarna och fortsatte långt fram på förmiddagen idag. Det höll väl på i minst 7 - 8 timmar och resulterade i gissningvis ca 500 trådar? Och det riskerar väl vara förödande för forumets (och klubbens) rykte.JimmyW skrev:Alla skumma domännamn bannlyses, tyvärr är det ju så att en del spammare använder hotmail. Det är ju många som använder det fortfarande
Utöver det så gör jag inte mer än att ta bort kontot och alla inlägg
En tanke var ju det att ha en captcha varje gång man loggar in
Många kan nog se det som störande dock, iofs är spammandet väldigt frustrerande.