Götesson skrev:Lycka till. Hoppas du får "rätt" sorts besiktningsman!!
Jag hamnade ut för han som är mest noga på hela stationen men allt gick bra..
Ni vet väl alla om hur framsänkfjädrar har en tendens att sätta sig och bli för korta. Min ena hade gjort det också men jag förlängde den.
gamla bilar rostar, men det gör ju nya också för den delen.
Jag hamnade ut för han som är mest noga på hela stationen men allt gick bra..
Ni vet väl alla om hur framsänkfjädrar har en tendens att sätta sig och bli för korta. Min ena hade gjort det också men jag förlängde den.[/quote]
har inte sänkfjädrar så de visste jag inte. Men hur förlängde du den då?
Götesson skrev:
Vi har på jobbet (bilverkstad) en fjäderkompres för mutterdragare. Så jag satt och grubblade en stund på om man kan få fäst fjädern och dra ut den med fjäderkompressorn, den skulle ju givetvis ha fjädrat tillbaka OM INTE jag glödgade fjädern i ca. ett varv. Det gjorde jag och "drog" ut fjädern ca. en cm.
Blev hur bra som helst. Fast hur länge det håller sedan är nånting helt annat.
gamla bilar rostar, men det gör ju nya också för den delen.
Götesson skrev:
Vi har på jobbet (bilverkstad) en fjäderkompres för mutterdragare. Så jag satt och grubblade en stund på om man kan få fäst fjädern och dra ut den med fjäderkompressorn, den skulle ju givetvis ha fjädrat tillbaka OM INTE jag glödgade fjädern i ca. ett varv. Det gjorde jag och "drog" ut fjädern ca. en cm.
Blev hur bra som helst. Fast hur länge det håller sedan är nånting helt annat.
marcusg skrev:
Handlar ju om vad du är ute efter hur vill du att bilen ska bete sig?
Mindre krängningar i kurvorna samt något styvare bil. Fast det är ju klart, vill man ha styvare så finns det ju grejjer att köpa.
Tror den levererar kanske runt 120-130 hk.
Tänkte mest på att man gärna vill ha en följsam bakvagn om man har tänkt att svänga lite utan att det ska släppa.
Jo men så släpp vänlig är den ju endå inte på sommarn mest på vintern och krängningar gillar jag ej så och vet det finns gtrövre kräningshämare att köpa men det är dyra doningar det. men då har man lite att tänka på.
Nu är det slut på 240 tiden, Bilen såldes 2017-04-30 till en Volvo tokig värmlänning.