Den hälsade på även idag..GMS skrev:Herrejösses jag tror vi har fått en liten spambot på besök..

Den hälsade på även idag..GMS skrev:Herrejösses jag tror vi har fått en liten spambot på besök..
At du har gnista i det fria innebär inte att den orkar tända när du monterar tändstiftet.Tobbe skrev:Har försökt hela dagen att få igång min monarped med flintamotor, ända livstecknet har varit två puffar.
Jag har putsat brytarna, bytt kondensator mot en som den har gått med tidigare, dock är den lite bucklig i botten så kan vara kortis i den. Innan bytet hade den svag gnista, nu har den hyfsad gnista som den borde starta med. Stiftet blir blött så bensin får den, dock vet jag inte om den kanske får för mycket för förgasaren flödar men den borde tända tycker jag när man stängt av kranen o torkat stifet några gånger. Börjar fundera på om det kan vara packboxarna på vevaxeln då det har blivit ett rätt rejält rökmoln efter den innan. Om den läcker vevhuskomp. startar den väl inte?
Detta började i höstas att den dog efter 300 meter som om bensinen tröt, den bara tappade kraft o sen inget liv.
Jag hade väck cylindern o kollade vevhuset, där var blött av bensin men inte så att den var totaldränkt vet dock inte riktigt hur det ska se ut där normalt?Amarace skrev:At du har gnista i det fria innebär inte att den orkar tända när du monterar tändstiftet.Tobbe skrev:Har försökt hela dagen att få igång min monarped med flintamotor, ända livstecknet har varit två puffar.
Jag har putsat brytarna, bytt kondensator mot en som den har gått med tidigare, dock är den lite bucklig i botten så kan vara kortis i den. Innan bytet hade den svag gnista, nu har den hyfsad gnista som den borde starta med. Stiftet blir blött så bensin får den, dock vet jag inte om den kanske får för mycket för förgasaren flödar men den borde tända tycker jag när man stängt av kranen o torkat stifet några gånger. Börjar fundera på om det kan vara packboxarna på vevaxeln då det har blivit ett rätt rejält rökmoln efter den innan. Om den läcker vevhuskomp. startar den väl inte?
Detta började i höstas att den dog efter 300 meter som om bensinen tröt, den bara tappade kraft o sen inget liv.
Men iaf, fixa så att förgasaren fungerar först och främst. Sedan kan du ha fyllt vevhuset med bensin, då startar den aldrig utan surar ner sig på en gång. Och byt stiftet, stift nuförtiden verkar kunna dö om dom blir sura en gång. Dom orkar inte med att tända när man monterar dom.
Så det jag skulle göra, kolla så att brytare m.m. är bra. FIxa förgasaren. Sen dit med nytt stift och spring igång den på ettans växel (du får bra snurr på den då), men innan det så ska du springa med den på ettan utan tändstift monterat och bränslekranen stängd.
Är packboxarna dålig så läcke rju bränsleluftblandningen ut/tar tjuvluft/olja. Men den brukar inte bli sur på stiftet då.
En lite brutal metod jag brukar använda om dom surat ner sig är att ha en liten gasol/gasbrännare och elda nära stifthålet när man kickar, men det kan ju gå snett
Tryck på ändra på ditt första inlägg i tråden så ska det funka.Götesson skrev:Kan någon förklarar för mig hur man lägger till extra text i tråd namnet. Jag hittar inte var man gör det.
Så man kan skriva en liten hint av vad det nya inlägget handlar om.
Okej. Så jag ändrar rubriken där och sedan gör ett nytt inlägg då?Tobbe skrev:Tryck på ändra på ditt första inlägg i tråden så ska det funka.Götesson skrev:Kan någon förklarar för mig hur man lägger till extra text i tråd namnet. Jag hittar inte var man gör det.
Japp, då ska det bli rätt.Götesson skrev:Okej. Så jag ändrar rubriken där och sedan gör ett nytt inlägg då?Tobbe skrev:Tryck på ändra på ditt första inlägg i tråden så ska det funka.Götesson skrev:Kan någon förklarar för mig hur man lägger till extra text i tråd namnet. Jag hittar inte var man gör det.