Tilly skrev:Superfin! Det kallar jag förstabil. Jag tycker du gjorde helt rätt som köpte en 240 -78, då får man ju 70-talsutseendet men med snyggare front, trivsammare inredning och bättre rostskydd än de tidigare årgångarna (kanske är jag lite partisk då jag också har en -78).
Där har du något att vara rädd om, den ser ovanligt orörd ut. Till och med de svarta backspeglarna som annars alltid blir så fula verkar ha klarat sig. Det är ju på det hela taget sällan man ser en L-modell. Tråkigt tips kanske men jag tycker du skall ha den precis som den är nu; utan klocka i instrumentpanelen, med plåtfälgarna och utan spoiler under kofångaren fram.
Angående klädseln så är det ju egentligen inte skinn utan galon men den är ändå snygg.
Tack så mycket! Det är kul att höra. Ja det var utan tvekan det bästa köp jag har gjort och håller med om att det är en riktigt riktigt bra årsmodell

Ja det är en äldre herre som har haft den och varit riktigt noga med den( Kan tillägga att jag fick med alla besiktningspapper under 35 år utan anmärkning så man känner ju en viss press på att man inte vill bli den första att ge den en anmärkning)
Angående ditt tips så är det inte alls tråkigt, Satt länge och smidde planer på sportratt, andra fälgar osv men de ändrades så fort jag fick se den för den var i mycket bättre skick än vad jag först trodde då den konstigt nog var finare i verkligheten än på den bild som var på blocket. Så nu är planerna bara att hålla den i det skick den är nu och hålla den så original det bara går.