11000 milmarcusg skrev:Ser riktigt fin ut kan inte gått så långt?
Japp det var den på blocket, ville ha original lyktorna på den. Nix, vet inte var 3000 milaren blev av.Jon-Erik skrev:Såg den där då den var ute på Blocket! Fast då var det dubbla runda USA lysen på den...
Fin!
Det var inte du som köpte 3000 milaren i samma färg då?
Tilly skrev:Tröskelskoningarna skiljer också -75 från senare 240.
Nej, inte tröskellisterna på utsidan utan den plastskenan som sitter längst upp där tröskeln slutar och dörrhålet tar vid så att säga. Vet inte vad man skall kalla den egentligen, jag har alltid kallat den tröskelskoning. Den sticker precis fram i underkant av denna bilden och den finns ju bara på 200-serien 1975. Den kommer ju från 140 egentligen men vilka årgångar som hade den får någon annan svara på.Amarace skrev:Tilly skrev:Tröskelskoningarna skiljer också -75 från senare 240.
Tröskelskoningarna? Du menar tröskellisterna? Dom ser ju likadana ut fram till 80 på 260, 240 fick ju inte sånt förrän 81.
Min har trekantiga spakar, men inte den här typen av tröskelskoning (eller vad det nu kallas). Har aldrig sett dem förut. Kanske körde de helt enkelt slut på lagret innan de började montera den nya varianten av sakerna.Amarace skrev:Aha, nu är jag medTidiga 76 har dom också (hänger antagligen ihop med trekantiga spakarna o.s.v.)