Regbes med b230fk, vilken katalysator
-
Regbes med b230fk, vilken katalysator
Kan jag använda katten som sitter orig på 240 eller måste jag ta dem som tillhör min b230fk?
Har båda, men hade varit smidigare att kanske använda den kat som redan sitter på min 240 vid motorbytet!
Någon som vet?
Har båda, men hade varit smidigare att kanske använda den kat som redan sitter på min 240 vid motorbytet!
Någon som vet?
-
- Kontakt:
Re: Regbes med b230fk, vilken katalysator
Bara du har en fungerande katalysator så lär det vara lugnt.
Mvh Janne
Mvh Janne
244 GL -88b samt 244 GL -91
-
Okey, tack för ditt svar 

-
Japp det funkar men säg inget bara
För egentligen ska ALLT som hör till avgasrening komma från donatorbilen

-
Ok, tack! Då ska jag försöka mecka dit den katalysatorn som tillhör motorn då...!Persson skrev:Japp det funkar men säg inget bara![]()
-
Nej strunta i de. Den är väldigt stor och bökig att få dit.Ase skrev:Ok, tack! Då ska jag försöka mecka dit den katalysatorn som tillhör motorn då...!Persson skrev:Japp det funkar men säg inget bara![]()
Kapa av gaveln på en 240 katt och gör om till 2,5" och sätt på downpipen. Så gjorde jag
-
Allt skall vara från en avgas certifierad motor dvs allt kring motorn som påverkar avgasvärdna skall vara från en orörd bil, dvs så som den lämnade bandet på volvo
det går ju kanske inte att kontrolera.
man får tex inte flytta på fördelaren då då motorn inte lämnade bandet på volvo så, luft burken skall inte bytas mm bla bla
men har man otur och får en nitisk beiktnings man som jag fick så e det natti natti att få igenom bilen och betala fick jag me.
jag överklagade till vägverket som skriver reglerna och fick rätt
men åter på sbp så får jag samma röt ägg och han ville inte släppa bilen då han "tolkar " reglerna som han vill.
naturvårds verket godkände också bilen men sbp stod fast att det e dom som tolkar och vägvärket skriver regler tillsammans med naturvårds verket.
bars lägga ner projektet.
Kort sagt...
Deras regler kan man torka sej med,,
Försök att få allt att se original monterat ut så skall det nog gå bra
lycka till

det går ju kanske inte att kontrolera.
man får tex inte flytta på fördelaren då då motorn inte lämnade bandet på volvo så, luft burken skall inte bytas mm bla bla
men har man otur och får en nitisk beiktnings man som jag fick så e det natti natti att få igenom bilen och betala fick jag me.
jag överklagade till vägverket som skriver reglerna och fick rätt

men åter på sbp så får jag samma röt ägg och han ville inte släppa bilen då han "tolkar " reglerna som han vill.
naturvårds verket godkände också bilen men sbp stod fast att det e dom som tolkar och vägvärket skriver regler tillsammans med naturvårds verket.
bars lägga ner projektet.
Kort sagt...
Deras regler kan man torka sej med,,

Försök att få allt att se original monterat ut så skall det nog gå bra

lycka till

-
Men just katalysatorn är en sak kan bytas ut till vilket märke som helst. Likaså fördelarlock, tändkablar etc. Sådana saker (slitdelar) som byts har jag mycket svårt att se att de skulle kolla på. Man kan ju sätta vilken katt som helst som fungerar på en orginalbil.
Varför gick inte din bil igenom 244 turbo?
Varför gick inte din bil igenom 244 turbo?
-
Nä det var en 85a 245 turbo,
244an har inte vart på en besiktnings station edan 1993
tror inte det går att hitta något fel på den när det är dags
Dom var inte volvo vänliga och berättade hur dom tolkade reglerna.
och det skall vara från en orörd motor dvs inget ändrat, och absolut inte ändra storlek på katt, det hade jag gjort bla,
dera regler står det i mina ögon att det inte behöver vara original, jag tolkar det som att alla komponenter skall sitta på men de behöver inte fungera,
dom gnälde också på att jag inte hade tankförstrypning, dvs så jag bara kan tanka blyfri bensin, men det fina var att man inte kunde köpa blyad bensin på någon station i hela svedala
idioter var dom fleta på den stationen kan jag äga.
som sagt gör så det ser ut att vara original så hänger dom inte upp sej på paragrafer,
ätt på 2 eller 2.5" system och en volvo katt.
luft burk och inte öppet luftfilter. det är mitt råd.
lycka till
244an har inte vart på en besiktnings station edan 1993

tror inte det går att hitta något fel på den när det är dags

Dom var inte volvo vänliga och berättade hur dom tolkade reglerna.
och det skall vara från en orörd motor dvs inget ändrat, och absolut inte ändra storlek på katt, det hade jag gjort bla,
dera regler står det i mina ögon att det inte behöver vara original, jag tolkar det som att alla komponenter skall sitta på men de behöver inte fungera,
dom gnälde också på att jag inte hade tankförstrypning, dvs så jag bara kan tanka blyfri bensin, men det fina var att man inte kunde köpa blyad bensin på någon station i hela svedala

idioter var dom fleta på den stationen kan jag äga.
som sagt gör så det ser ut att vara original så hänger dom inte upp sej på paragrafer,
ätt på 2 eller 2.5" system och en volvo katt.
luft burk och inte öppet luftfilter. det är mitt råd.
lycka till
-
Nu e min reggad med b230fk sedan några månader tillbaka
Jag satte dit katten som tillhörde motorn, hade nog funkat med org också men jag vågade inte chansa...
Dock hade jag öppet filter, dom sa inget om det...!

Jag satte dit katten som tillhörde motorn, hade nog funkat med org också men jag vågade inte chansa...
Dock hade jag öppet filter, dom sa inget om det...!