Ursprungligen en testbil hos Volvo och sedan tjänstebil hos Volvo. Byggd för Kanada så det är andra kofångare, knäkrockskydd, extra krockbalkar vid tanken, klassika ding ljudet när man öppnar dörren, fördröjd inner bel osv
Bilen har även abs, elhisssar, clås och fungerande ac
Tanken är att ha den som en schysst sommarbruksbil. Några trevligare fälgar och väck med extraljusen är väl planen ungefär.
Grattulerar till en fin och ovanlig 240.
Jag har själv nåt liknande fast 245 ochså 92 ochså automat fulllastad med allt utom skinn.
Enl Jon- Erik så är det nån specialare för internt bruk på volvo blandat med export.
typ höga dekor listerna på kofångarna. mvh hans.
Den såg riktigt bra ut! Verkar ju helt fri från rost. Jag tycker nog inte extraljusen ser så tokiga ut, det var ju vanligt på bilarna även när de var nya så det är definitivt inget som stör känslan av orörd originalare.
En liten detalj som jag fastnade för är att det står "240 GL" på bakluckan. Brukar det inte stå bara "240" på bilar avsedda för amerikanska marknader eller var det bara USA?
Haha lugna nu grabbar! Lite lek på en tom öppen parkering är inget som jag anser skadar bilen.
Den används som en andrabil till v50n de få gångerna vi behöver två bilar då jag inte har plats för ytterligare bilar tyvärr.
Fina bilder!.. Och lek är absolut inget som skadar, bara bra att motionera grejerna lite!
Värre dock med vägen dit och saltet... D.v.s. döden för bilar.
Min 244 GLE står här utanför, startklar och bes, men avställd sen mitten av oktober p.g.a. de började köra med sina dj-vla dyngspridare längs vägarna redan då! Temperaturen närmade sig nollan en kväll och då var det kört... Så nu är det gång, cykel och sambons Ford Ficus som gäller tills vidare.
245 GL -90 "OFE" | 245 DL -77 "FAZ" | 244 GLE -89 "EDM" | V90 -98 "PBG"
samt KABE'n och en hel del 2/7/900-bilar på tillfälligt besök!