Så här gjorde jag, därmed inte sagt att det automatisk är rätt...
Bilmodellen i fråga är 240.
Att hissa upp bilen och palla upp den ordentligt och demontera hjulet säger sig självt så det drar jag inte upp...

Lossa det bakre fästet:

Lossa bulten till det främre fästet:

Lossa spindelled och krängningshämmare från länkarmen:

När länkarmen är lös så demonteras muttern på baksidan för att komma åt den bakre bussningen:

Bussningen knackas ur:

Den nya bussningen knackas på plats:


Den främre bussningen knackas ur, att kunna värma ordentligt är här en klar fördel:

Den nya bussningen pressas i, jag gjorde det i vårt stora skruvstäd på jobbet men ev krävs det en riktig hydralpress för de kan bråka en del:


Då var länkarmen på plats igen, montering sker naturligtvis i omvänd ordning:

Som synes så hade dom gamla bussningarna gjort sitt:

Verktyg:
14mm hylsa.
17mm hylsa.
19mm hylsa.
Kort förlängare.
17mm ringnyckel.
19mm ringnyckel.
Hammare.
Dorn/rör/hylsa.
Ett ordentligt skruvstäd.
Mutterknackare är ett plus.
Hydralpress är ett plus.
Att kunna värma är ett plus.