Det är någon form av högbyggd kombi eller SUV som man skulle sagt idag. Jag tycker den ger intryck av att vara europeisk, den är liksom för klen i formerna för att vara amerikanskt 80-tal men vad vet man? Man kan nog utgå ifrån att bilen i filmen är från 85-88 då den har registreringsskyltar i plast som kom 1985 och filmen är från 1988. På bakluckan står "Volumex" och "Magnum". Volumex leder spåret till Lancia som använde den beteckningen på vissa modeller vid den tiden och designen skulle kunna stämma med det också. Dock brukade Lancia ha delad grill. Dessutom kan jag inte hitta någon högbyggd kombi i Lancias modellhistorik vid en snabbare googling. Emblemet i grillen syns inte, några andra märkes- eller modellnamn finns inte, numret ATF327 är idag en Golf och jag får erkänna att jag inte har en susning om vad detta kan vara.

Inga jätteskarpa bilder, jag vet. Dels var inte bildkvaliteten något vidare 1988, dels är bilderna tagna med kamera mot bildskärmen. Det går tydligen inte att ta print screen på en DVD och jag orkade inte tänka ut något sätt att lura mig förbi den spärren så det fick bli såhär.