skulle vara kul att veta vad en renovering av bränslehuvudet innebär..............Nog för att det handlar om toleranser men vad kan man göra annat än att ta isär och rengöra? Har sett nån fjäder trasig nångång förvisso.
Ja då var bilen påställd och besiktigad. Gick ganska bra för att vara 31 år gammal och stått sen 2004. Tre enkla tvåor som åtgärdades på en halvtimme efter besöket. Fick dock en tvåa på att handbromsen låg på och där räknar jag med att få lägga några timmar. Nåja, gammal bil som stått länge är ändå ganska nöjd. Bromsarna hade superfina jämna värden och det jag var mest orolig för avgasvärdena, de var hur fina som helst.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
En liten åktur ikväll med bilen och den tuffade på som bara den. Dock en del jobb kvar inuti bilen och en massa annat pill men den rullar iallafall och går bra, kanske inte lika snabb som min bruksbil men nästan
Kul att se din bil igång igen. Min var faktiskt ute ur garaget en sväng häromveckan. Första gången på länge.
Nästan så länge sedan så du knappt kommer ihåg mig antar jag
Skyddet framför ljuddämparen på plats. Håller på och städar upp bland elen bakom instrumentpanelen så nu är det mesta nerrivet, får se om man tar sig vatten över huvudet men det behövde göras förr eller senare ändå.
Djupdykningen i elsystemet drog jag mig för men det gav resultat. Med stor hjälp av kunnigt folk fungerar nu elspeglarna, elhissarna, centrallåset och även den gamla fetingstereon TD 304 med tillhörande förstärkare
Ikväll monterade jag tillbaks allt igen. Ersatte originalhögtalarna med ett par moderna och bättre par, har givetvis sparat de gamla. Blev ett lyft ljudmässigt.
Halkade in på denna projekttråd när jag sökte på annat, kul att du fått fart på bilen, och den är fortfarande i fantastiskt skick!
Minns när vi kom sladdade in till Volvomuseet, kommer inte ihåg årtalet men det är bra länge sen i alla fall!