
Lite info om bilen:
Rullade ut ifrån fabriken 1980-05-19.
Regbesiktades 1980-05-03 på bilprovningen i Boden.
Första ägaren: 1980-06-06.
Färg: Blå.
Motor: B21A.
Växellåda: M45.
Bakaxel: Okänt, men kommer att ta reda på de när den kommer in i garage på jobbet.
Inredning: Blå klädsel som är väldigt fin.
Tillbehör: 3 st Hella extraljus
Dispens: F09A - Bälten fram, fästpunkt.
Tidigare ägare: 3
Senaste besiktningen: 2010-01-04
En liten lista på vad som ska göras och vilka planer som ligger i planering.
* Plocka ur motorn och sätta i en renoverad B21A eller B23A (Den som sitter i är helt slutkörd)

* Montera ner växellådan och eventuellt montera en M47 (Just för att få en till växel vid långfärder)
* Byta alla knutar och stödlager på kardanaxlarna
* Eventuellt byta bakaxeln, har inte en aning om skicket på den?
* Lägga på nytt rostskydd på underredet
* Rostlaga båda reservhjulsbaljorna
* Fixa en ny klocka till instrumentbrädan
* Få tag på en varvräknare
* Montera in en Eco-mätare
* Byta ut billjudet, stereo och högtalarna
* Tvätta ur motorrummet
* Montera extraktorgrenrör
* Försöka få tag på ett insug för dubbla förgasare, SU eller Stromberg (Ej weber eller solex)
* Fixa en lite värre kamaxel, har tänkt mig en FS296 trimkam (motsvarar månen 7 kam)
* Renovera bromsarna
* Nya stötdämpare och fjädrar runtom
* Nya bussningar bak (Kränger väldigt lätt med bakändan i kurvorna)
Nu har de mesta kommit med på listan, men har säkert glömt något som ska göras.
Tyvärr så kan jag inte lägga upp bilder än, men ska försöka under ledigheten och ta bilder.
Men som jag har även skrivit på Fb-gruppen är att jag har lite beslutsångest på vilken typ av motor som ska sättas ner, vill ha den så nära orginal som möjligt. Men motorerna har ju för och nackdelar.
Fick en länk till wikipedia om B23, men som de såg ut i mina ögon så vart B23:an sämre konstruerad när de gäller ramlagren.
Rätta mig om jag har fel
