Vilka barndomsminnen dessa bilar är för mig. I och med att jag har en farsa som har jobbat som polis från 1958-1996 (när han gick i förtidspension) så har man ju fått uppleva en hel del olika polisfordon, både målade och civila. Dodge-bussen (är dock inte helt hundra på att det var den som är på bilden) tog farsan hem några gånger och så hade han en Valiant när han hade yttre tjänst i början av 70-talet. Från 1973 till 1996 hade han dock inre tjänst på ledningscentralen på Kungsholmen. Under några år i början av 90-talet var han till och med flygande trafikreporter i Radio Stockholm eftersom han hade så fruktansvärt bra lokalsinne.
Att Valianten hade Saab-säten berodde helt enkelt på att Saab-Ana var generalagent och att Saab-sätena var betydligt bekvämare än originalen.
Ja, jag förstod det som att man ville bli av med helsoffan för att få plats med utrustning mellan sätena, och som sagt att saab sätena var mycket bekvämare
Tackar för bilderna – trevliga bilar! En fråga bara; med två(?) undantag har även bilar eldre än 1973 nya registreringsskyltar. Är det enligt påbud? När jag frågar, är det för att här i Norge vill dom flesta ägare ha tidsriktiga skylt, vilket är helt okej för myndigheterna.
Tack för fina bilder! Så många fina volvobilar. Ambulansduett, riktigt fräck. PV och inte minst 240. Undra hur många hästar en sån har 136?
Nästa gång i Stockholm får det bli ett besök där.
Erling - ja alla bilar i trafik måste vara registrerade enligt det systemet som infördes 1973 och måste alltså ha de skyltar som infördes då.
Du får vänta till nästa gång det är öppet hus. Det är alltså inte öppet för allmänheten i vanliga fall tyvärr.
Errim skrev:Tack för fina bilder! Så många fina volvobilar. Ambulansduett, riktigt fräck. PV och inte minst 240. Undra hur många hästar en sån har 136?
Nästa gång i Stockholm får det bli ett besök där.
Erling - ja alla bilar i trafik måste vara registrerade enligt det systemet som infördes 1973 och måste alltså ha de skyltar som infördes då.