Allt förlorat?

Här pratar vi om allt mellan himmel och jord.
Volvo245GLT
Donator
Donator
Kontakt:

Re: Allt förlorat?

Inlägg av Volvo245GLT »

Är snarare jag som känner mig som en grinig gubbe eftersom jag drar upp det här gång på gång på gång..
Men hela historien lät som sagt lite underlig.

Uppenbarligen så kan det inte ha funnits en korrekt eller fullständig backup eftersom den inte gick att läsa in utan problem.
Sen en kraschad dator på det, där den enda kopian på databasen fanns? Så länge det inte handlar om filer på flera GB så finns det ju ingen anledning att hålla en enda kopia eller för all del radera något alls kan ju jag personligen tycka.

Som det ser ut här i tråden så har det erbjudits hjälp, men det verkar inte ha utnyttjats.
Då blir det lätt att folk tror vad de själva vill...
Absolut inte min mening att bara gnälla, och vi är många som är tacksamma för att det faktiskt kom upp ett forum igen!

Nog tror allt jag att det finns folk som vill hjälpa till och drifta det här, men det krävs ibland lite "tjat" samt att man är lyhörd och kontaktar personer som man tror skulle kunna passa för en viss uppgift.

Jag hjälper gärna till samt håller med en uppdaterad säkerhetskopia ifall något skulle gå snett igen.
245 GL -90 "OFE" | 245 DL -77 "FAZ" | 244 GLE -89 "EDM" | V90 -98 "PBG"
samt KABE'n och en hel del 2/7/900-bilar på tillfälligt besök!
Amarace

Inlägg av Amarace »

Angående databasbackup så försöker jag ladda ner då o då, så helt kört ska det inte vara om det går åt skogen igen :)
Amazon-66 | 144-70 | 145-69 | 242DL-75 | 244GL-79 | 745GL-88
Bild
Baloo

Inlägg av Baloo »

Jag håller med Danne. Det är många här inne som har gnällt och klagat på vissa saker. Men när Danne och de andra har bett om hjälp som kan här på forumet så vill ingen ställa upp. Det är jävligt lätt att sitta på sitt arsle och gnälla men sen när det väl gäller så är vissa så lata. Jag har inte hjälpt för jag har inte haft tid men sen så har jag inte gnällt något ;) , men om tänker efter så finns det inget att gnälla över. Varför ska dom sitta och ljuga för er???

Jag tycker det är bra att dom har fått upp forumet och lägger den tiden. Många av dom har familj, jobb och andra saker att göra men ändå lägger dom energi att hålla detta forum upp. Mycket bra jobbat killar!!
Är en tjej som har skin på näsan, så akta er små pojkar..*ler*
Användarens profilbild
Posse
Donator
Donator

Inlägg av Posse »

Volvo245GLT skrev:Är snarare jag som känner mig som en grinig gubbe eftersom jag drar upp det här gång på gång på gång..
Men hela historien lät som sagt lite underlig.

Uppenbarligen så kan det inte ha funnits en korrekt eller fullständig backup eftersom den inte gick att läsa in utan problem.
Sen en kraschad dator på det, där den enda kopian på databasen fanns? Så länge det inte handlar om filer på flera GB så finns det ju ingen anledning att hålla en enda kopia eller för all del radera något alls kan ju jag personligen tycka.

Som det ser ut här i tråden så har det erbjudits hjälp, men det verkar inte ha utnyttjats.
Då blir det lätt att folk tror vad de själva vill...
Absolut inte min mening att bara gnälla, och vi är många som är tacksamma för att det faktiskt kom upp ett forum igen!

Nog tror allt jag att det finns folk som vill hjälpa till och drifta det här, men det krävs ibland lite "tjat" samt att man är lyhörd och kontaktar personer som man tror skulle kunna passa för en viss uppgift.

- - -.
Först Volvo245GLT - jag instämmer i dina funderingar och synpunkter.

Ursprungliga forumet slocknade visst någon gång natten mellan 5 och 6 augusti 2011. Personligen trodde jag nog att det skulle återkomma inom något dygn eller så när ev serverfel åtgärdats och om nödvändigt forumet ersatts med en backup, som jag tog fullständigt för givet alltid måste finnas.

Hur det nu än förhöll sig med orsakerna till att det gamla forumet med många års alla förmodligen mångtusentals informativt värdefulla inlägg plötsligt blev totalförstört, tycker jag det är berömligt att Danne Engberg iallafall såg till att starta ett nytt forum 21 november med samma adress! :)

Det som vissa här kallar "gnäll" tycker jag är helt rimliga rapporteringar om brister och problem på det nya forumet, vissa har avhjälpts men ännu kvarstår väl:

1.) Det går inte att skicka PM som innehåller å, ä eller ö.

2.) Möjligheten att ladda upp bilder tillsammans med sina inlägg, såsom det gick ett tag, fungerar inte längre.

3.) En tom bildram med ett rött kryss längst uppe till vänster i forumhuvudet gör ialllafall på mig ett tråkigt "trasigt" intryck.

Som jag i tidigare inlägg försökt visa på har användare försökt komma med råd och tips, och också erbjudit konkret hjälp men vad jag sett inte fått något tack eller ibland ens svar.

Om Danne och Amarace önskar hjälp med att fixa till bristerna och/ eller med den löpande skötseln, eller t.om. önskar överlåta alltsammans, föreslår jag att ni "klistrar" information om den saken, så att förhoppnngsvis alla besökare uppmärksammar detta.

Som jag fattat det kan bristerna 1 och 2 kanske bero på otillräcklig serverkapacitet...?

Förmodar att det också är en kostnadsfråga att hålla igång ett sådant forum som också tryggt härbärgerar alla bilder. Men jag antager att viss visning av reklam på forumet kan ge intäkter, och då syftar jag på av forumskötaren godkänd reklam och som direkt anknyter till våra bilar, alltså firmor som säljer passande delar, verktyg etc.

Och om inte reklam kan finanisera forumet, skulle väl många av oss användare vara beredda betala någon hundring per år till forumets kostnader på webben, och forumskötarnas utgifter för lämpliga media att ta täta backuper av forumet på, eller...?

Att kunna utnyttja det här forumet har betytt oerhört mycket för mig, och jag är förstås mycket angelägen om att det ska finnas kvar! :D
Mitt renoveringsobjekt: Volvo 245GLT, 1981, B23E
Djo

Inlägg av Djo »

varit på epa forum ett bra tag innan jag kom in hit. Var inte medlem innan krachen och varit med om flera epa forum som lagts ner hackats och tillochmed ett forum där 2ägaren sålde det vidare till 3dje och efter någon vecka så gick 2andra ägaren in och lade ner forumet med koden som ej hade ändrats. Det var ett fint forum som tyvär krachade totalt och ej finns längre fanns tilochmed ett forum som totalt saknade backupp tråkigt med sådant MEN nu har ju svenska 200 klubben kommit tillbaks vist förlorad info och förlorat innehåll men tycker det flyter på fint här och info om våran älskade 200serie ökar. Att det finns små krångel i början får man väll räkna med hoppas nu att detta forum får hållas i liv och sen att allt tjat om att ingen ville hjälpa till innan nu äre nya tider rensa negativa tankar och ha en ny början nu ge saker och ting en chans tycker jag hoppas alla håller med mig.
Nu är det slut på 240 tiden, Bilen såldes 2017-04-30 till en Volvo tokig värmlänning.
Skriv svar