Det är inga problem att montera "servo"-spindelleder på en bil med manuell styrväxel, eller vice versa.
Servospindellederna ger mer castervinkel. På bilar utan servo har man offrat högfartsstabiliteten lite på lättstyrdhetens altare. Minns jag rätt så har till och med de första årsmodellerna samma spindelleder oavsett servo eller ej.
D.E skrev:Varför skulle de köpa in dyra spindelleder, lägga tid på att slipa ned märket sen sälja dem mycket billigare än vad de kostar med märket kvar?

Nja, nu är det ju inte direkt så att Biltema går på volvobutiken runt hörnet och köper en drös spindelleder till 240, tar dem ur sina kartonger och låter sina pryoelever gå lös med dremeln på dem för att sedan paketera om dem i Biltemalådor och sälja till lägre pris.
Någon, t.ex. Lemförder, TRW, jag vet inte vilken firma som nu står för det i detta fall, tillverkar ju delarna åt Volvo. Någon tillverkar ju delarna åt Biltema också. Ifall Biltema har lagt in en order på exakt samma saker som de redan tillverkar åt Volvo, så är det ju onödigt för dem att uppfinna hjulet två gånger, utan då skickar de väl helt sonika samma grejer. Dock, av juridiska skäl, med bortslipad Volvotext.
Och som sagt, godkänner Biltema lösare toleranser än Volvo...så får de troligen det med.
Därmed inte sagt att Biltema automatiskt för det behöver få de kasserade grejerna Volvo inte vill ha.
240-lös stackare som haft 245 L -78 samt. 245 GL -81