
Modell: Volvo 965 2,0 16V Turbo
Motor: B204FT , större turbo god för 380hk, racekat 100 cellers sbf godkänd
Avgassystem: 3" Rostfritt halvsats, 3" hemmabyggt framför det.
Chassi: Lesjöfors sänkfjädrar, sachs dämpare runt om, stabiliseringsstag till framvagnen
Exteriör:v Vita blinkers runt om , borttagna lykttorkare, 960 torkare, 960 handtag
Bromsar: Slitsade skivor, Ferodo belägg, Metallomspunna bromsslangar
Utrustning: Elhissar, Elspeglar, Ecc, El taklucka, Elstolar
Historia:
Bilen köptes redan 2006 , kördes till träffar fram till 2010 då den blev ståendes i garaget.
En separation gjorde att bilen blev ståendes ända fram tills att jag köpte loss den i Mars 2012.
Tanken att fräscha upp han och få han att rulla igen nu.
Bilen kommer användas som "bruksbil" samtidigt som jag jobbar med han.
Till vintern kommer han dock ställas undan som vanligt.
På gång just nu:
Montera i en ny kamrem och undersöka hur mycket ventilsallad det blivit.
Sen skruva ihop han så han går igen, får se hur vi löser det , allt beror på hur mycket ventiler som gett sig.
Framtidsplaner:
*Montera takvingen/läppen
*Fixa skadan på sparklådan och montera sidokjolarna
*Bygga ljud
I "vinterskruden" som han var i under 2 veckor tills han rasade.

Som han såg ut sist han var ute vilket var 2010 kan man nog mer eller mindre säga.

I dagsläget så är bilen okörbar då den 30/3 slutade gå , lutar åt att kuggarna på kamremmen gett sig så bilen
kommer fraktas iväg till Gävle till en vän till mig så vi får börja undersöka hur mycket som gett sig.