Funderar på att lacka min frontspoiler och blev lite nyfiken på vilka som levererades med det ifrån fabriken. Ser inte riktigt någon logik i det när man kollar runt bland olika vagnar?
/Manne
Färgmatchad frontspoiler?
-
Re: Färgmatchad frontspoiler?
Vad jag vet är det bara vita vagnar som har lackerad frontspoiler som standard.
-
Jag har för mig att dom med metalliclack hade lackad spoiler, men det är nåt som bara ligger lånt bak i huvudet, så om det verkligen är så vet jag inte. Om jag kommer ihåg ska ja kolla igenom lite broschyrer.
Amazon-66 | 144-70 | 145-69 | 242DL-75 | 244GL-79 | 745GL-88

-
Tackar för svaren, trodde först det var knutet till något utrustningspaket men blev lite konfys när jag kollade på Blocket och de flesta var snikutrustade GL...
/Manne

/Manne
-
- Kontakt:
Det beror på årsmodell. Vissa årsmodeller har färgmatchade frontspoilers om bilen har metallic lack och bilar med solid lack hade en svart spoiler. Vissa andra årsmodeller hade färgmatchade frontspoilers för både solid och metallic lack. Årsmodellerna 91, 91 och 93 har bara svarta frontspoilers.
-
Har för mig spoilern är svart på morfars 245 GLE -83 i mörkblåmet. men det är inget jag kan ta gift på.Amarace skrev:Jag har för mig att dom med metalliclack hade lackad spoiler, men det är nåt som bara ligger lånt bak i huvudet, så om det verkligen är så vet jag inte. Om jag kommer ihåg ska ja kolla igenom lite broschyrer.
240-lös stackare som haft 245 L -78 samt. 245 GL -81
-
78-80 som GT och GLE hade lackade spoilers. Efter 81- var det liksom lite blandat om man hade lackad eller svart.
-
Färgmatchat på min 244 - 87 med mörkgrå metallic 214,
Hade även det på en vinrödmetallic GL från 85, den bilen var dock "sniklyxad" med beige instrumentpanel, ac, manuell taklucka, bensinvärmare, fjärröppning av bagagelucka, b230A och manuella fönsterhissar :S
De enda jag sett färgmatchade förutom metallicbilar är just vita bilar som andra sagt tidigare.
Hade även det på en vinrödmetallic GL från 85, den bilen var dock "sniklyxad" med beige instrumentpanel, ac, manuell taklucka, bensinvärmare, fjärröppning av bagagelucka, b230A och manuella fönsterhissar :S
De enda jag sett färgmatchade förutom metallicbilar är just vita bilar som andra sagt tidigare.