Nackstöd

Lack, plåtarbeten, klädslar m.m.
-Rod-

Nackstöd

Inlägg av -Rod- »

Hej tänkte kolla om någon vet om det går att sätta dit dom gamla nackstöden -81 på dom nya stolarna med nackstöden med kuddar som knäpper dit

Mvh Rod
Lazze S

Re: Nackstöd

Inlägg av Lazze S »

Mät dom nya mot dom gamla. Skiljer avståndet på röret som går ner i stolen. Brukar själv sätta nyare på äldre stolar utan problem då dom känns lite bekvämare.
-Rod-

Inlägg av -Rod- »

Okey men om du satt dit nya på gamla så borde det ju att gå tvärtom oxå. Är infästningen på rören i ryggen samma?
Om man klär av ryggen ser man då hur nackstödet är infäst i ryggen?
Har ej tillgång att mäta det eftersom jag ej köpt stolarna ännu tänkte kolla här först om det finns möjlighet att byta nackstödern innan jag köper dom,
det gäller skinnstolar dom med knappar fast med nya nackstöden ska ha dom till en -83 turbo och då ska det vara dom äldre nackstöden
Lazze S

Inlägg av Lazze S »

Plasthållarna är samma, det är bara avstånden på rören på nackstöden som skiljer. Kommer dom snett ner i stolen knäcks plaststyrningarna. Gjorde själv om en 84as beige skinninredning med 89ans nackstöd och kuddar då dom då var lättare att hitta än kuddar till äldre.
Hittade nyligen en 84as beige skinnklädsel jag helt enkelt glömt bort. Kastade alla stolramar och under låg dessa avstrippade från stolar. Baksätet är nästan nytt från en 89a men påklätt.
-Rod-

Inlägg av -Rod- »

Okey men då ska det nog gå att få dit dom gamla nackstöden, tänkte åka och hämta inredningen i helgen så får man testa sig fram. Tack för informationen hör gärna av dig om du vill sälja din beiga skinn klädsel

Mvh Rod
Skriv svar