Volvo 244 ombyggd av Christer Glenning

Här kan du lägga in allt som inte passar in på de andra forumskategorierna som rör hela 200 serien
Användarens profilbild
Posse
Donator
Donator

Volvo 244 ombyggd av Christer Glenning

Inlägg av Posse »

Bild

I decembernumret av Classic Motor 2011 fanns på sidorna Hört & Hänt lite text och några små bilder på en ombyggd Volvo 244, 1977, som anges stå avställd sedan drygt 10 år. Den ska ha skapats av numer avlidne Christer Glenning, han som förr ledde "Trafikmagasinet" på tv. När jag lite hastigt googlade fann jag på http://www.traktorveteraner.se/Blandadebilder.htm två bilder varav jag länkat in en här.
En bil som borde räddas. :)
Mitt renoveringsobjekt: Volvo 245GLT, 1981, B23E
Götesson

Re: Volvo 244 ombyggd av Christer Glenning

Inlägg av Götesson »

Den var lite ful snygg, men frågan är var den befinner sig någonstans. Och vilket skick den är i nu. Och sen om nuvarande ägare vill göra sig av med den. Helt klart att den borde renoveras.
// Benjamin Filip Götesson
Användarens profilbild
Posse
Donator
Donator

Inlägg av Posse »

Götesson skrev:Den var lite ful snygg, men frågan är var den befinner sig någonstans. Och vilket skick den är i nu. Och sen om nuvarande ägare vill göra sig av med den. Helt klart att den borde renoveras.
I tidningen anges att Glenningbilen står i "jämtländska skogen". Och registreringsnumret syns ju tydligt på http://www.traktorveteraner.se/Blandadebilder.htm om någon vill forska i huruvida den är till salu. :)
Djo

Inlägg av Djo »

udda bygnation det där haha men ser inte vidare ut om man kollar på framdören på den länkade bilden ser ut som det står its död på dören tycker jag haha men sådana här udda skapelser borde ju få leva kvar tycker man.
Nu är det slut på 240 tiden, Bilen såldes 2017-04-30 till en Volvo tokig värmlänning.
Amarace

Inlägg av Amarace »

Udda skapelse det där, att ta ett tak från 240 och sätta en bit ovanför det vanliga och längre bak ser onekligen konstigt ut.
Men värd att bevara trots allt :)
Amazon-66 | 144-70 | 145-69 | 242DL-75 | 244GL-79 | 745GL-88
Bild
Brat

Inlägg av Brat »

Djo skrev:udda bygnation det där haha men ser inte vidare ut om man kollar på framdören på den länkade bilden ser ut som det står its död på dören tycker jag haha men sådana här udda skapelser borde ju få leva kvar tycker man.
Tror att det står däck i det främre ordet, bara k-ets pinnar som inte syns ordentligt. Reggad med 205/60-15 nog är det en däcksreklambil, men undrar om inte påven hade haft större användning för den som pope-mobile! ;)
D.Svensson

Inlägg av D.Svensson »

Kikade upp regnumret på skapelsen nu och tydligen står den ca. 4 mil från mig :)
Användarens profilbild
Posse
Donator
Donator

Inlägg av Posse »

D.Svensson skrev:Kikade upp regnumret på skapelsen nu och tydligen står den ca. 4 mil från mig :)
Funderar du på att lägga ett bud?
D.Svensson

Inlägg av D.Svensson »

Posse skrev:
D.Svensson skrev:Kikade upp regnumret på skapelsen nu och tydligen står den ca. 4 mil från mig :)
Funderar du på att lägga ett bud?
nä inga pengar till de för tillfället :)
Skriv svar