Så här ser skadan ut



Finns det nya fästöron att köpa?Götesson skrev:De ska nog inte vara några större problem att svetsa om de där. Bara man är noga med att få det på rätt plats igen.
Ok, får se hur jag löser det...Götesson skrev:De ska nog inte vara några större problem att svetsa om de där. Bara man är noga med att få det på rätt plats igen.
Kanske kanAse skrev:Tack för alla svaren!
Jag byter bakaxel till en med lite friskare öron, ska försöka förstärka öronen lite på den "nya" bakaxel, hoppas det inte slår sig... Får även bli nya bussningar i öronen, verkar inte jättesmidigt att byta dom...
Det är intressant och inspirerande se hur du har löst problemet!Ase skrev:Nu är det fixatBytt bakaxel och länkarmsbussningar
Bild på den gamla bussningen+öron som knäktes, var riktigt dålig. Helt genomrostad och söndersmält som förmodlingen har blivit när länkarmen bytter för något år sedan![]()
Gjorde mig ett eget pressverktyg och distanser i rostfritt som funkade kanon...!
Bussning på väg ut
Nya länkarmsbussnigar på väg in
Tack för alla tips, var till stor hälp
Toein- Camber- och Caster-vinklarna ändrar sej väl inte bara för ett fäste går av.PH_ skrev:Jag vill inte vara någon gnällspik men om man på bilderna kan döma hunden efter håren så är nog toein redan rätt avvikande från orginal pga av slitna bussningar?
Fint om det kan lösa sig på det sättet!schassen skrev:Iom att ingen svarar så svarar jag själv om det är fler som får detta problem.Enl min volvo specialist jobbat med 200 serien i 20år + har kört rally med dessa modeller så finns dessa öron inte att tillgå. vad att göra? jo skär brännare på en beg axel bränn av fästemna snyggt från reservaxel demontera hjul bromsar handbromsvire undre bärarm på bilen använd tigersåg alt kapskiva till att ta bort trasiga delar mät upp var fästena ska sitta noga gör rent svetsa dit dina beg fästen åter montera.