Års: 1990
Mil: ca 36000
Motor: B230F Med portad planad topp mildare Reijo kam Extraktor rör å 2,5" avgas
Planer: Renovera motorn eventuelt byta till en Ft men den som lever får se. Andra fälgar endera 16/17" breda plåt eller så Mim Juventius..
Historik: Moders gamla hon köpte den 95 om jag inte mins fel, gick såklart som bruksbil i många år. Stora syster tog körkortet i den med uppkörning å allt, satt i diket några ggr. Fått pasagerar dörren öppnad åt fel håll osv osv.
Men efter jag kvadda min fina guldfärgade 244 -81a så fick jag överta denna trotjänare som även kallas OLLE. Körde med honom den vintern + början av sommaren sedan plockades ha ner fullständigt å tittades över, golv svetsades skärmkanter byttes så även alla dörrar och baklucka å fick sedan ny lack på allt utom taket.
Blev sedan ståendes i ca 3år innan jag fick fingrarna ur r*** å fixa de sista som ny spojler osv så då är vi framme vid dags datum å bilen kan inte direkt ses som bruksbil längre då de börjar bli smutsigt ute å den står å gonar sig i garaget i gott sälskap med 144an från -67.
Så en bild från våren då jag hade tagit över den inte den roligaste precis

Sen tar vi en mitt i själva make uppen. Å här kändes de ganska så tungrott faktiskt.

Å så en bild från i sommras som gör att allt arbete känns väl spenderat

Å så en bonus bild från vänster: Fin traktorn, snöskottar traktorn och brukstraktorn gissa vad dom har gemensamt??