Skulle montera nya styrleder på min 244 -82 idag, allt gick kanon tills muttern som man drar åt styrleden med inte gick att dra åt mer, men trots det var den glapp upp och ned! Tog bort muttern igen och såg detta, det var inga gänga enda ner! Inte konstigt att det inte gick att dra åt mer. Nu är kanske min framvagn sliten kan man tro, men köpte 2st styrleder på ett mer välkänt bildelsföretag, passade kanon direkt..
Ja precis, tänkte att man kunde lägga några brickor mellan men vafasen, det är nytt och man ska inte behöva göra tattarlösningar för att nya saker ska fungera! Ska lämna tillbaka de imorgon så då får jag se vad de säger!
Va på Biltema idag och hörde vad de hade att säga. Killen skulle ringa till huvudkontoret i Helsingborg och meddela detta. Hade aldrig varit med om något liknande innan, men det är ju Biltema så vad ska man tro.
Fick dock inte tillbaka pengarna, de syntes på gängorna att den var använd så.. Hur skulle jag annars kunnat konstatera att den var fel om jag inte monterat den?!
Dåligt. I det läget bör de givetvis erbjuda dig ett par andra styrleder eller ge dig pengarna tillbaka. Jag misstänker dock att Biltema inte är särskilt beroende av enskilda kunders goodwill på grund av företagets storlek.
AndersKarlsson skrev:Va på Biltema idag och hörde vad de hade att säga. Killen skulle ringa till huvudkontoret i Helsingborg och meddela detta. Hade aldrig varit med om något liknande innan, men det är ju Biltema så vad ska man tro.
Fick dock inte tillbaka pengarna, de syntes på gängorna att den var använd så.. Hur skulle jag annars kunnat konstatera att den var fel om jag inte monterat den?!
Åk tillbaka och kräv en ny eller pengarna tillbaka så där ska det inte vara.
Bara bli förbannad om de krånglar så brukar det gå fortare
//Andreas
-------------------------------------------------------------------
Me and spelling is like oil and water.