Auto-down i 240 m.fl.

Bil-el, instrument, larm, belysning m.m.
Lazze S

Auto-down i 240 m.fl.

Inlägg av Lazze S »

Hade en elskiss på hur relät kopplades in om man ville ha den funktionen på bl.a 240. Själv hade jag det i alla 4 dörrar på min 88B som gick till skrot -08. Om nån fler är intresserad och vill bygga om själv så kommer skissen här

Bild
240_kalle
Donator
Donator

Re: Auto-down i 240 m.fl.

Inlägg av 240_kalle »

tackar. ;)
gamla bilar rostar, men det gör ju nya också för den delen.

KlöverN #78

ända stressfläkten jag har är denna Bild
DandanRacing

Inlägg av DandanRacing »

Tack, något för faq ?

//Andreas
-------------------------------------------------------------------
Me and spelling is like oil and water.
PH_

Inlägg av PH_ »

Du är verkligen guldvärd Lasse!

Om man kopplar på detta vis behövs det då ett relä per dörr och "auto riktning"? Dvs totalt 8st relä för auto upp/ner på 4 dörrar?
DandanRacing

Inlägg av DandanRacing »

PH_ skrev:Du är verkligen guldvärd Lasse!

Om man kopplar på detta vis behövs det då ett relä per dörr och "auto riktning"? Dvs totalt 8st relä för auto upp/ner på 4 dörrar?
Auto upp rekomenderas inte finns risk för klämskador om man inte har antikläm inbyggt hur man nu bygger det...

//Andreas
PH_

Inlägg av PH_ »

Är inte det den funktionen reläet bygger på? Då rutan går i bott är det väl är det väl principiellt samma sak som om man skulle ha en hand eller dylikt i vägen då man hissar upp rutan, motorn tar stopp -> strömmen ökar -> reläet släpper? Jag har mycket möjligt fått detta om bakfoten men det är så jag förutsatt att reläet är konstruerat.

Hursom, om man skulle vilja öka känsligheten tror att en sådan här skulle lösa problemet, enligt samma princip som Dturpin uppgraderade motorskyddet för centrallåsmoter i denna tråden.
DandanRacing

Inlägg av DandanRacing »

PH_ skrev:Är inte det den funktionen reläet bygger på? Då rutan går i bott är det väl är det väl principiellt samma sak som om man skulle ha en hand eller dylikt i vägen då man hissar upp rutan, motorn tar stopp -> strömmen ökar -> reläet släpper? Jag har mycket möjligt fått detta om bakfoten men det är så jag förutsatt att reläet är konstruerat.

Hursom, om man skulle vilja öka känsligheten tror att en sådan här skulle lösa problemet, enligt samma princip som Dturpin uppgraderade motorskyddet för centrallåsmoter i denna tråden.
Hehe jag testade auto upp med armen imellan på en nyare bmw för några år sen, fick trycka ner innan den hade hunnit stanna (Aj aj :lol: )

//Andreas
Lazze S

Inlägg av Lazze S »

På Volvo är den avsedd för nedfärd. Hade runtom i min 244a, så det åtgår 1 relä per dörr. Inga speciella brytare krävs, utan 240s original elhissbrytare funkar. Provade på en Renault som hade både upp och ner automatiskt, men vill inte uttala mej om den för upp.
Skriv svar